طنزپردازان هم از غافله عقب نماندند

شوخی طنازان با باخت مراکش

۱۳۹۷/۰۳/۲۷ - ۱۰:۱۶:۲۹
کد خبر: ۷۱۸۳۹۱
شوخی طنازان با باخت مراکش
پس از بازی ایران در مقابل مراکش و برد شیرین ایران که باعث شد پس از بیست سال باز هم ایران طعم برد را در جام جهانی بپچشد، صفحات مجازی پر شد از پیام ها و تصویرها، طبیعتا چهره های شناخته شده هم از این اتفاق عقب نماندند و هر کدام با زبان خود این اتفاق نیکو را تبریک گفتند و بعضا هم به مواردی به همین بهانه نقد کردند، رضا رفیعی طنز پرداز کشورمان هم در صفحه مجازی خود با تیتر: « تشکر از بازیکنان غیور تیم ملی ایران + بازیکن شماره ۲۰ مراکش» با زبان طنز همیشگی خود این برد را تبریک گفت.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ رضا رفیعی، نویسنده، شاعر، طنز پرداز و مجری تلویزیونی، نامی آشنا برای بسیاری از اهالی فرهنگ و هنر است. رفیعی پس از برد ایران در جام جهانی مقابل مراکش با همان طنز همیشگی خود این برد را تبریک گفت و آن را بهانه ای کرد برای انتقاداتی که گاه به گاه از زبان شاعرانه او شندیده ایم.

رضا رفیعی در صفحه شخصی خود با انتشار فیلم و عکس هایی از بازی تیم ملی، شادی مردم پس از برد و همچنین تصویر رئیس جمهور نوشت:

«تشکر از بازیکنان غیور تیم ملی ایران + بازیکن شماره ۲۰ مراکش

بفرما، با تساوی پرتغال و اسپانیا، صدرنشین گروه مرگ هم شدیم! ما یک - هیچ بردیم از مراکش؛ اونا با اون همه ادعاشون، مساوی شدند. چقدر ماهیم ما! (به نظرم الان در اوج خداحافظی کنیم. دیگه هم نیایم جام جهانی!)

چقدر امشب همه ملت ایران (داخل و خارج) خوشحال شدند و از ته دل، هوراااا کشیدند. آفرین به تیم ما. امشب حتی من که معمولا به هزار و یک مشکل فکر می کنم، چنان شاد شدم که از منزل زدم بیرون تا کنار مردمم باشم.

یه امشب شب عشقه... همین امشبو داریم....

چرا قصه ارزو.... واسه فردا نذاریم؟....

نگفتم به وزیر کار بابت پیش بینی بازی ایران - مراکش، چیزی نگید. حالا دیدید درست گفت بیچاره!. دیدید اون پیشی آشیل نام هم که پیش بینی کرده بود ایران برنده می شود؛ درست بود؟!...یک وقت تبدیل به کالباس نشود!

درست است که ۲۰ دقیقه اول بازی حرص خوردیم و دوبرابر تخمه خوردیم؛ اما ادامه بازی را همچون عادل فردوسی پور، خدا خدا می کردیم که بازی هرچه زودتر با یک نتیحه تساوی، به پایان برسد و عادل بنده خدا چندین بار با دلی شکسته گفت: خدایا، این قدر چرا وقت کُند می گذرد؟...!

همه داشتیم به آن گربه روسی می خندیدیم و آماده حمله به پیش بینی وزیر کار هم بودیم که در دقیقه ۹۵ بازی، معجزه شد. بازیکن شماره ۲۰ مراکش گل کاشت!

البته موقعیت گل برای خود بازیکنان ما فراهم بود و شاید خودشان زحمت گل زدن را می کشیدند؛ اما خدا به دل این بازیکن مراکشی انداخت که گل به خودی بزند. و الحق که شیرین زد!

پس جا دارد علاوه بر قدردانی از زحمات تک تک بازیکنان تیم ملی ایران، از آن عزیز مراکشی هم تشکر کنیم. باشد که تصور نکند ما مردم ایران، قدرشناس نیستیم!

ای کاش این بازیکن مدافع مراکشی در بازی های تیم فوتبال ایران مقابل پرتغال و اسپانیا هم، می توانست در تیم های این دو کشور بازی کند و گل بزند. شیرینیش نزد ملت ایران محفوظ است. باور کنید آقای جهانگیری هم حاضر است هزینه اش را با دلار ۴۲۰۰ متقبل شود.

ما در مقابل تیم آفریقایی مراکش، چند تا مصدوم و زخمی دادیم. مواظب باشیم در مقابل پرتغال و اسپانیا چند تا کشته و مفقودالاثر ندهیم خدای نکرده!

واقعاً مراکش خوب بازی کرد و حق این کشور بود که یک گل بزند که زد. دمش گرم!

بازی جوانمردانه یعنی همین! به جای این همه پاسی که سردار آزمون به بچه‌های مراکش داد؛ آنها هم به خودشان زدند. واقعاً این بازیکن مراکشی اگر اینستاگرامی چیزی دارد، ادب و اخلاق حکم می کند که برویم داخل صفحه اش و ازش تشکر کنیم. باشد که سفری هم به ایران بیاید. اشرف!.....دلم غش رفت!»

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز