در دنیای مجازی

توران خانم به بازار آمد

۱۳۹۷/۰۳/۲۷ - ۰۵:۰۰:۰۰
کد خبر: ۷۱۸۴۵۶
توران خانم به بازار آمد
اکران اینترنتی مستند «توران خانم» به کارگردانی رخشان بنی‌اعتماد و مجتبا میرتهماسب همزمان با زادروز توران میرهادی از ۲۶ خرداد ماه آغاز شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، رخشان بنی‌اعتماد و مجتبا میرتهماسب از مهرماه سال ١٣٩١ تا آبان‌ماه ١٣٩٥ و آخرین روزهای حیات توران میرهادی همراه او بودند و لحظات زندگی و تلاش‌هایش برای انتشار فرهنگ‌نامه کودکان و نوجوانان را ثبت کردند. ماحصل این کار، مستند «توران خانم» است که به‌ عنوان هفتمین فیلم از مجموعه فیلم‌های مستند «کارستان» به نمایش درآمد.

توران میرهادی، معمار نهادهای کودکی و مادر علمِ تعلیم و تربیت نوین در ایران، بنیان‌گذار «مدرسه فرهاد»، «شورای کتاب کودک» و «فرهنگنامه کودکان و نوجوانان» و بسیاری نهاد دیگر در زمینه کودکان این سرزمین است. در این فیلم، تلاش‌ها و نگرانی‌های توران‌ خانم در واپسین سال‌های زندگی‌اش را برای تداوم کارها و اندیشه‌هایش برای رشد کودکان این سرزمین خواهید دید.

رخشان بنی‌اعتماد و مجتبا میرتهماسب قصد دارند با به کارگرفتن ایده‌ای نو،  فیلم «توران خانم» را در فضای اینترنت، هم‌زمان در داخل و خارج از کشور اکران کنند و تمام درآمد حاصل از فروش بلیط این اکران را در اختیار «شورای کتاب کودک» و «فرهنگنامه کودکان و نوجوانان» قرار دهند.

مستند «توران خانم» هم‌زمان با روز تولد توران میرهادی از ساعت 7 بعدازظهر روز 26 خردادماه به نمایش درآمد و فقط به مدت 48 ساعت در شبکه اینترنتی هاشور نمایش داده خواهد شد. 

پیش از «توران خانم»، رخشان بنی‌اعتماد و مجتبی میرتهماسب در یک همکاری مشترک دیگر مجموعه فیلم‌های مستند «کارستان» را طراحی و تهیه کرده‌اند که شامل شش فیلم مستند از سرگذشت کارآفرینان و ارزش‌آفرینان ایرانی در حوزه‌های مختلف کار و تلاش است که هر فیلم توسط یک مستندساز دیگر ساخته شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز