معاون امور هنری:

آموزش هنر به تصحیح و ارتقای روش ها نیاز دارد

۱۳۹۷/۰۳/۲۹ - ۱۵:۱۰:۱۵
کد خبر: ۷۱۹۷۷۱
آموزش هنر به تصحیح و ارتقای روش ها نیاز دارد
سیدمحمد مجتبی حسینی معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر توجه و برنامه ریزی فرآیندهای آموزشی هنر تأکید کرد.
به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ سیدمحمد مجتبی حسینی معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گردهمایی کارشناسان آموزش ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها که روز سه شنبه ۲۹ خرداد برگزار شد، گفت: آموزش هنر به تصحیح و ارتقای برخی روش ها نیاز دارد و لازم است آموزش هنر به صورت یک فرآیند و در ارتباط با مشخصه‌ها و مراحل و بخش های آن مورد توجه قرار گیرد.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه گفت: دفتر آموزش و توسعه فعالیت‌های فرهنگی- هنری با برنامه ریزی و اهتمام جدی در این دوره، موضوع آموزش هنر را دنبال می کند. آزمون های مهارتی هنر که توسط این دفتر برگزار می شود در سال جاری تقویمِ برگزاری منظمی دارد و انسجام، نظم، کیفیت، پاسخگویی به سوالات مخاطبان و انتقادها در این دوره آموزشی که ۱۵ تیر برگزار می شود، مورد توجه قرار گرفته است. همچنین در ارتباط بیشتر و هماهنگ تر با مسئولان استان ها به مسایل آموزش هنر، رسیدگی دقیق تری می شود.

حسینی همچنین در این گردهمایی اظهار کرد: نظام سنتی که در گذشته در کشور مرسوم بود اکنون تغییر کرد و نظام آموزشی فعلی، جایگزین آن شد که بعضی از مفاهیم آموزش هنر در ساختار جدید، قرار گرفت اما برخی از آنها دقیق و جامع انتقال پیدا نکرده است.

محمد اللهیاری فومنی مدیرکل دفتر آموزش و توسعه فعالیت های فرهنگی هنری نیز در این گردهمایی، ضمن اشاره به تفاوت های برگزاری آزمون هنر در این دوره نسبت به دوره های قبل، گفت: برای برگزاری و سیاستگذاری آزمون های هنر، کمیته راهبردی تشکیل و با حمایت جدی برای آن برنامه ریزی شد. در این دوره برای نخستین بار برای پذیرفته شدگان آزمون های مهارتی، گواهینامه الکترونیکی صادر می شود که به تسریع و تصحیح روند استعلام و اعتبار مدارک، کمک زیادی می کند. همچنین تقویم آزمون های بعدی در سال بعدی، مشخص و اعلام شده است که تلاش می کنیم بخش علمی آزمون را در دوره های بعد تقویت کنیم.

الهیاری فومنی در ادامه با تأکید بر نقش ادارات کل و مسوولان آموزشی در روند برگزاری آزمون بیان کرد: گردهمایی کارشناسان آموزش هنر، بعد از چند سال برگزار شده و نگاه و برنامه ما در آینده، تفویض امور به خود استان هاست.

گردهمایی کارشناسان آموزش ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها به منظور برنامه ریزی و هماهنگی دومین آزمون جامع و بیست وپنجمین آزمون ادواری استانداردهای مهارتی سراسر کشور در تهران برگزار شد.

 

نظر شما