در جدیدترین قسمت

نظرات موافقان و مخالفان FATF در برنامه «۳۶۰ درجه»

۱۳۹۷/۰۳/۳۰ - ۱۷:۱۵:۲۸
کد خبر: ۷۲۰۰۲۰
نظرات موافقان و مخالفان FATF در برنامه «۳۶۰ درجه»
جدیدترین قسمت از برنامه تلویزیونی «۳۶۰ درجه» به موضوع پیوستن یا نپیوستن ایران به FATF و حواشی چند روز اخیر آن در رسانه‌ها پرداخته است.

به‌گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ این قسمت از برنامه «۳۶۰ درجه» نگاهی به قرارداد FATF و حواشی پیرامون آن دارد و ضمن معرفی کامل این قرارداد وتاریخچه‌ آن، به گفت‌وگو با مخالفان و موافقان آن می‌نشیند تا نظرات افراد مختلف را به تصویر بکشد.

گروه اقدام مالی یا FATF، یک نهاد مالی بین‌المللی است که مأموریت ویژه خود را پیگیری شفافیت مبادلات مالی برای مبارزه با پول‌شویی به خصوص در قالب معاملات مواد مخدر و مقابله با تامین مالی تروریسم اعلام کرده است. این نهاد در سال ۲۰۱۲، ۴۹ توصیه را به عنوان استانداردهای خود ابلاغ کرد که شامل توصیه‌های مبارزه با تروریسم و شفافیت مالی بود. از نظر این نهاد مالی، کشورها به ۴ دسته استاندارد، در حال پیشرفت، غیر همکار و لیست سیاه تقسیم می شوند که ایران از سال ۲۰۱۰ به بهانه برنامه هسته‌ای خود در بین کشورهای «لیست سیاه» قرار گرفت اگر چه در سالیان بعد، اتفاقات دیگری رخ داد.

«۳۶۰ درجه» مجموعه مستندهای اجتماعی، فرهنگی و سیاسی است که با توجه به اتفاقات و سوژه‌های مهم جامعه در طول یک هفته تهیه و تولید می‌شود.

«۳۶۰ درجه» با تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمدهادی نعمت‌اللهی، جمعه هر هفته ساعت ۲۱:۳۰ از شبکه مستند پخش می‌شود.

 

نظر شما