منوچهر صفر خانی در گفت و گو با برنا:از فیلم سازی به برپایی نمایشگاه رسیدم

تهیه کننده سینما بی خیال فیلمسازی شد تا ایجاد اشتغال کند !

۱۳۹۷/۰۴/۰۳ - ۱۶:۲۹:۳۱
کد خبر: ۷۲۰۹۸۱
تهیه کننده سینما  بی خیال فیلمسازی شد تا ایجاد اشتغال کند !
منوچهر صفر خانی، تهیه کننده، کارگردان و بازیگر، تئاتر، سینما و تلویزیون که در کارنامه خود فیلم ها و سریال های «چقدر وقت داردی؟»، «عروسک شکسته»، «یه قندون نشاط»، «بابای من خواننده است» و ... را دارد و همچنین از مدیران سینمایی کشور است در گفت و گو با خبرگزاری برنا اعلام کرد در حال حاضر در نظر دارد با برپایی 3 نمایشگاه حمایت از کالای ایرانی در برخی از نقاط تهران، در کنار حمایت از کالای ایرانی، مستندی داستانی را درباره موضوع تولیدات داخلی کشور و نقش آن در اقتصاد کشور و خانواده و همچنین تاثیر آن در اشتغال بسازد.

یکی از رسالت های هنر خدمت به جامعه و آگاهی بخشی به آحاد جامعه درباره شرایط روز است. امسال با اعلام سال حمایت از کالای ایرانی از سوی رهبر معظم انقلاب و همچنین عزم جدی دولت و مسئولان جامعه برای حمایت از کالاهای تولید داخل و همچنین تلاش برای ایجاد اشتغال، به خصوص در شرایط روز کشور، حمایت از تولیدات داخلی وظیفه ای است که بر دوش همه افراد جامعه است. در این بین وظیفه فرهیختگان به خصوص هنرمندان به عنوان فرهنگ سازان اجتماعی وظیفه ای سنگین است.

 

منو چهر صفر خانی، تهیه کننده، کارگردان و بازیگر در گفت و گو با برنا گفت: «امسال تصمیم دارم یک مستند داستانی دربازه حمایت از کالای ایرانی بسازم و چون این مستندی واقعی است، تصمیم گرفتم در چند نقطه از تهران با برپایی چند نمایشگاه حمایت از کالای ایرانی، این مستند را نیز بسازم.»

سازنده فیلم سینمایی «عروسک شکسته» در توضیح این موضوع ادامه داد: «این موضوع به نوعی زدن یک تیر و چند نشان است. من با برپایی این نمایشگاه ها با ایجاد غرفه هایی هم باعث ایجاد اشتغال در جوانان و هم کمک به رونق تولید کالای ایرانی خواهم شد و از طرف دیگر با ساخت مستندی داستانی از چرخه تولید و سپس عرضه و فروش در کشور، به مردم نشان خواهم داد که حمایت از کالای ایرانی چه تاثیری در اقتصاد کشور می گذارد.»

بازیگر سریال های «پیرزن»، «کلانتری 99»، «پول کثیف»، «زندگی به شرط خنده» بیان کرد: «توجه به اشتغال در راستای حمایت از کالای ایرانی موضوعی است که در اباد مختلفی در جامعه می تواند تاثیر گذار باشد، مردم با حمایت از کالای ایرانی و خرید ان باعث می شوند این چرخه از حرکت نایستاد و در نتیجه آن با کاهش بیکاری و همچنین رونق اقتصادی در کشور آسیب های اجتماعی مانند طلاق و ... کاهش پیدا می کند.»

 تهیه کننده فیلم «به سوی آینده» در خصوص ساخت این مستند داستانی گفت: «امسال کل فعالیت هنری معطوف به ساخت این مستند داستانی است، برآورد من این است که این مستند بین 900 تا 1500 دقیقه خواهد بود و به صورت سریالی پخش خواهد شد. این مستند از تولید محصول گرفته تا اشتغال زایی و همچنین تاثیر آن در پیشگیری از آسیب های اجتماعی این موضوع و دیگر موارد را در بر می گیرد.»

صفرخانی با بیان اینکه تهیه کننده ای مستقل است و پس از ساخت این سریال مستند، آن را به تلویزیون ارائه خواهد کرد گفت: «شروع این نمایشگاه با 100 غرفه خواهد بود. این نمایشگاه به ص.رت چهار فصل و در سه نقطه غرب، شرق و جنوب تهران راه اندازی خواهد شد و آغازی است بر ساخت مستندی که در نظر گرفته ایم».او همچنین در خصوص دیگر فعالیت های خود در فعالیت های خود بیان کرد: «در حال حاضر پیگیر راه اندازی چند سینما در شهرهایی هستم و این موضوع نیز در راستای اشتغال زایی است و در آینده چند سینما در سطح کشور افتتاح خواهم کرد.»

 

منوچهر صفرخانی جدای از حضور در عرصه سینما و تلویزیون، کارگردان، بازیگر و تهیه کننده تواتر نیز هست، از فعالیت های او در عرصه تئاتر می توان به کارگردانی بزرگترین نمایش بازسازی واقعه غدیر خم در تهران اشاره کرد.

نظر شما