پیکر صدرالدین شجره به خانه ابدی تشییع شد

مردان صدا آقای صدا را بدرقه کردند

۱۳۹۷/۰۴/۰۲ - ۱۱:۲۵:۱۵
کد خبر: ۷۲۱۰۲۳
مردان صدا آقای صدا را بدرقه کردند
پیکر زنده یاد صدرالدین شجره هنرمند پیشکسوت رادیو به سمت بهشت زهرا(س) تشییع شد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛  پیکر زنده یاد صدرالدین شجره هنرمند پیشکسوت عرصه صدا با حضور هنرمندان رادیو نمایش، تئاتر، گویندگان و ... امروز شنبه 2 تیرماه از مقابل رادیو ارگ واقع در میدان ۱۵ خرداد تشییع شد.

این مراسم آیاتی از قرآن کریم توسط داود رشیدی از گویندگان رادیو نمایش قرائت شد و با پخش قطعاتی رادیویی با صدای صدرالدین شجره همراه بود. 

داود رشیدی در ایم مراسم مرحوم صدرالدین شجره را یکی از ستاره های آسمان هنر خواند و گفت:  امروز مراسم  استاد شجره است و همه ما از این داغ غمگین هستیم. 

میکائیل شهرستانی کارگردان نمایش رادیویی در ادامه این مراسم گفت: جای من اینجا نیست بلکه باید به دوستانی مثل بهزاد فراهانی و خانواده وی تسلیت بگویم.

وی با اشاره به سابقه کاری و دوستی چندین ساله با زنده یاد صدرالدین شجره عنوان کرد: او بخشی از نماد رادیو است و ما اکنون با خاطرات شیرین او زندگی می کنیم. امروز حس می کنم قطعه‌ای از رادیو محو شده است و کسی جای او نخواهد آمد.

شهرستانی افزود: مرحوم شجره هیچ گاه بد کسی را نخواست و کسی را آزرده نکرد، اما آزرده شد. طی سال هایی که درد می کشید توقعاتی داشت که برآورده نشد البته توقعات یک هنرمند مالی نیست چون ما با پول اندک هم می سازیم. گاهی حرف زدن در این مجالس از درد ما کم نمی کند و باید سکوت کرد.

در ادامه مراسم تشییع پیکر این مرحوم جواد پیشگر کارگردان و گوینده نمایش‌های رادیویی گفت: اردیبهشت ماه مرحوم شجره را در بیمارستان دیدم به او گفتم هنوز باید بمانی و برگردی، اما او خیلی زود از میان ما رفت. 

وی اخلاق حرفه ای را یکی از ویژگی های صدرالدین شجره خواند و گفت: امروز باید در بدن هنر و فرهنگ جامعه با ذره بین به دنبال این ویژگی بگردیم.

این کارگردان و گوینده نمایش های رادیویی با اشاره به ویژگی‌های اخلاقی زنده یاد شجره از او به عنوان فردی متواضع و فروتن یاد کرد و گفت:  به دلیل آموخته‌های فراوانی که داشت با ذاتی تحلیلگر سخن می گفت و  هر شنونده ای را قانع می کرد که سخنش را بپذیرد.

پیشگر مرحوم شجره را در عرصه صدا و تئاتر و ... بی نظیر خواند و گفت: از زنده یاد شجره بسیار آموخته ام، رفتار شاعرانه او طی ۳۵ سال همیشه برایم معلم گونه بود.

در انتهای این مراسم اکبر زنجانپور بازیگر، نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر، هنرمند واقعی را فردی خواند که در تنهایی زندگی کند و افزود: صدری تنها و ساکت بود و نور می افشاند. عاشق چخوف و اکبر رادی بود و با این مرحوم بارها به منزلش رفتیم و با او درباره تنهایی و سکوت صحبت کردیم.

در پایان این مراسم پیکر صدرالدین شجره توسط هنرمندان و ....  به سمت بهشت زهرا (س) تشییع شد.

قابل ذکر است در این مراسم محمدرضا قربانی مدیر رادیو نمایش، حمید شاه آبادی معاون صدا، اکبر زنجانپور، میکائیل شهرستانی، بهزاد فراهانی، فریبا متخصص، اصغر همت، حسن فتحی، فرشاد آذرنیا، میرطاهر مظلومی، شهرام کرمی، خسرو احمدی، مهرداد کیانی، شهرام گیل آبادی،  مهین صدری، حمید منوچهری، سهیل محمودی، حسن خجسته، بهرام ابراهیمی، سعید توکل، صفا آقاجانی و جمعی از هنرمندان حضور داشتند.

نظر شما
پرونده ویژه