نمایشگاهی درباره ام اس

طنین «سمفونی لک لک ها» در فرهنگستان هنر

۱۳۹۷/۰۴/۰۴ - ۱۰:۴۰:۰۸
کد خبر: ۷۲۲۰۰۵
طنین «سمفونی لک لک ها» در فرهنگستان هنر
با گشایش سومین جشنواره انجمن ام اس ایران، از حدود ۵۰۰ اثر هنری با موضوع ابعاد مختلف این بیماری و تأثیرات آن در جامعه رونمایی شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ آئین گشایش «سمفونی لک لک ها» عصر روز شنبه دوم تیر ماه با حضور مجتبی حسینی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، عبدالمجید شریف زاده و شماری از مسئولان فرهنگی کشور و هنرمندان در تالار ایران فرهنگستان هنر برگزار شد.

در این مراسم پویا محمودیان معاون رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ایران با بیان اینکه ایران هم اکنون سومین تولیدکننده صنایع دستی سنتی در جهان است، افق های مشارکت و حضور هنرمندان مبتلا به ام اس را در این عرصه، روشن و امیدبخش توصیف کرد.

در ادامه اردشیر رستمی گرافیست و طراح کاریکاتور خواهان رفع موانع و بسترسازی برای خلاقیت و بهره از قابلیت های هنری و انگیزه ها و ظزفیت های عظیم هنرمندان مبتلا به ام اس در سراسر ایران شد.

در پایان ابراهیم حقیقی طراح و گرافیست با طرح مباحثی درباره انجمن ام اس و فعالیت های آن در عرصه هنر، ضرورت هم اندیشی برای توفیق هرچه بیشتر این حرکت و لزوم همکاری برای خلق سازندگی های بزرگ را یادآور شد.

این نمایشگاه در انواع رشته ها و گرایش های هنری از جمله نقاشی، پوستر، مجسمه و حجم، هنرهای مفهومی و دیجیتال آرت و ویدیو آرت، کاریکاتور و تصویرسازی، سرامیک و ترکیب مواد، نگارگری و نقاشی ایرانی و طراحی لباس و پارچه و منسوجات تا ۱۵ تیرماه در گالری های آینه و خیال این مجموعه به کار خود ادامه خواهد داد.

 

نظر شما