همزمان با ورود به باکو؛

وزیر ارشاد برنقش برگزاری هفته‌های فرهنگی در ارتقای مبادلات فرهنگی و هنری کشورها تأکید کرد

۱۳۹۷/۰۴/۰۶ - ۱۱:۲۸:۱۵
کد خبر: ۷۲۲۸۸۰
وزیر ارشاد برنقش برگزاری هفته‌های فرهنگی در ارتقای مبادلات فرهنگی و هنری کشورها تأکید کرد
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برگزاری هفته های فرهنگی میان ایران و جمهوری آذربایجان، فرصت جدیدی برای ارتقای روابط تهران و باکو است که نقش موثری در مبادلات فرهنگی میان دولت ها و ملت ها دارد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سید عباس صالحی امروز در بدو ورود به فرودگاه باکو در گفت و گو با خبرنگاران با تاکید بر این مطلب، افزود: پس از استقلال جمهوری آذربایجان، امکان رفت و آمد میان سیاستمداران و اهالی فرهنگ و مردم دو کشور فراهم شده که منجر به تعمیق ارتباط فرهنگی و اجتماعی می شود.

صالحی گفت: جمهوری آذربایجان تیرماه سال گذشته هفته فرهنگی موفقی در ایران داشت و امسال این کشور میزبان هنرمندان ایران است و دهها هنرمند ایرانی در این رویداد مهم فرهنگی حضور دارند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: هفته های فرهنگی فرصت جدیدی برای تقویت و ارتقای ارتباطات فرهنگی، هنری و اجتماعی دو کشور است .

صالحی، سفر خود را پاسخی به دعوت سال گذشته «ابوالفضل قارایف» وزیر فرهنگ جمهوری آذربایجان در جریان سفر به تهران عنوان کرد و گفت : در این سفر برنامه ها و دیدارهای مختلفی با مقامات جمهوری آذربایجان داریم که به توسعه بیشتر روابط دو کشور کمک می کند.

وی با یادآوری موافقتنامه های فرهنگی و هنری بین تهران و باکو افزود: یک سند مبادلات فرهنگی نیز در جریان سفر فروردین ماه امسال دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران، بین روسای جمهوری دو کشور تنظیم شده است .

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: بین تهران و باکو اسناد بالادستی خوبی در زمینه همکاری های فرهنگی وجود دارد که باید به اجرای این اسناد سرعت ببخشیم.

صالحی درباره ثبت میراث فرهنگی مشترک ایران و جمهوری آذربایجان در نهادهای بین المللی اظهار داشت: تاکنون اقدامات مناسبی با همکاری دو کشور انجام گرفته است و برنامه هایی نیز برای پیگیری این موضوع در آینده وجود دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز