نقدی بر «درباره فروشنده»

ناگفته‌های پشت صحنه فیلم‌های فرهادی

۱۳۹۷/۰۴/۰۹ - ۰۶:۰۰:۰۰
کد خبر: ۷۲۳۵۵۸
ناگفته‌های پشت صحنه فیلم‌های فرهادی
محمد جعفری مستندساز و منتقد سینما درباره فیلم مستند «درباره فروشنده» نوشت: « تمام ناگفته‌های پشت صحنه فیلم‌های فرهادی در این جا هست و این مستند می‌تواند به اندازه یک کارگاه آموزش فیلمنامه و کارگردانی کارکرد داشته باشد.»

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ محمد جعفری در نقدی درباره فیلم مستند «درباره فروشنده» نوشت: «در ابتدای کار، فرهادی در جلسه فیلمنامه‌خوانی در مقابل دیدگان کنجکاو عوامل اصلی فیلم، قصه فیلم «فروشنده» را تعریف و عکس‌العمل آن‌ها را دریافت می‌کند.

حضور پر شور او هنگام تست گرفتن از بازیگران و چهره‌آرایی آن‌ها نشان می‌دهد که تا چه حد نگران شخصیت‌های فیلمنامه‌اش است و با هر بار تمرین همراه بازیگران با لایه‌برداری‌های پی‌درپی از درون آن‌ها به این مقصود می‌رسد.

تمام ناگفته‌های پشت صحنه فیلم‌های فرهادی در این جا هست و این مستند می‌تواند به اندازه یک کارگاه آموزش فیلمنامه و کارگردانی کارکرد داشته باشد. سرتاسر فیلم پر است از نکته‌هایی که هر هنرجوی مشتاق سینما دوست دارد درباره سینمای فرهادی بداند. وحید صداقت و تهمینه منزوی با کمین‌های شایسته در پشت دوربین برای شکار لحظات نفس‌گیر پشت صحنه فیلم «فروشنده» بی آن که مقهور فضای فیلم شوند، فیلمی می‌سازند موجز با چیدمان سنجیده و فراتر از راش‌هایی که معمولا به عنوان یک گزارش پشت صحنه از فیلم‌ها می‌سازند.»

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز