از قاب دوربین هیسپان تی وی؛

ناامیدی در ۵۷ هزار مهاجر هندوراسی

۱۳۹۷/۰۴/۱۲ - ۱۶:۴۹:۰۷
کد خبر: ۷۲۵۲۸۵
ناامیدی در ۵۷ هزار مهاجر هندوراسی
در برنامه این هفته مستند گزارشی«دوربین بر دوش» به مشکلات مهاجران آمریکای مرکزی و 57 هزار هندوراسی اشاره می شود که فقط چند ماه فرصت دارند اقامت دائم بگیرند وگرنه باید هرچه سریعتر آمریکا را ترک کنند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ گزارشگر کلمبیایی هیسپان تی وی، به سراغ کسی رفته که در شهر کارتاخنا، با گاری پر از کتاب در خیابان شهر چرخ می زند و اولین هدفش این است که مردم این شهر عادت کتاب خواندن پیدا کنند. او بدون هیچ منفعت شخصی این کتاب ها را به عابرین شهر قرض می دهد تا در اوقات فراغت خود از ادبیات و دانش لذت ببرند. این مرد در این حرفه به رسیمت شناخته شده است و جوایز بسیاری از مراکز فرهنگی مختلف به خاطر کار آموزشی اش دریافت کرده است.

در گزارش بعدی به سانتو دومینگو، پایتخت جمهوری دومینیکنن سفر می کنیم. بناهای تاریخی زیادی که باید بیانگر شکوه و تاریخ این کشور باشند؛ به طور کل متروک، پر از آشغال و یا پناهگاهی برای بی خانمان ها و یا حتی بزهکارها، شده اند و تا به حال مسئولان پایتخت نشین، هیچ اقدامی جهت حل این مشکل انجام نداده اند.

در گزارش دیگری شاهد آن هستیم که مهاجران آمریکای مرکزی با ناامیدی مقابل کاخ سفید، شب را صبح خواهند کرد تا از دونالد ترامپ درخواست حفاظت موقتی تا زمانی که کنگره، قانون مربوط به اقامت دائم آنها را تصویب نماید، بکنند. در این گزارش به 57 هزار هندوراسی اشاره دارد که فقط تا 5 ژانویه فرصت دارند تا اقامت دائم بگیرند. ترامپ اقامت موقت برای نیکاراگوئه ای ها، هائیتی ها و ال سالوادوری ها را لغو کرد و چند ماه به آنها زمان داد تا وضعیت مهاجرت خود را درست کنند یا کشور را ترک کنند.

در گزارش آخر دوربین بر دوش، به چاقی و دیابت که تبدیل به مشکل بزرگ و حادی در مکزیک شده، می پردازیم. چاقی باعث دیابت می شود که به اولین دلیل مرگ و میر در مکزیک تبدیل شده است. مشکل جدی دیابت در مکزیک وجود دارد ولی هیچ راه حل آموزشی و پیشگیری برای شهروندان از طرف دولت ارائه نشده است.

   برنامه «دوربین بر دوش» (Camara al Hombro) پنج شنبه هر هفته ساعت 00:30 بامداد به وقت تهران  به روی آنتن می رود و بازپخش آن همان روز ساعت 13:03 است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز