دکتر علی عسکری در نشست سراسری مدیران مراکز صداوسیما

نقش تعیین‌کننده شبکه‌های استانی در روشنگری افکار عمومی

۱۳۹۷/۰۴/۱۶ - ۱۵:۲۷:۰۰
کد خبر: ۷۲۶۵۲۲
نقش تعیین‌کننده شبکه‌های استانی در روشنگری افکار عمومی
رئیس رسانه‌ملی در نشست سراسری مدیران مراکز صداوسیما با اشاره به تعامل نزدیک شبکه‌های استانی با مردم و فرهنگ‌ها و قومیت‌های مختلف، جایگاه این شبکه‌ها را در ایجاد انسجام ملی و مقابله با جنگ نرم دشمن، اثرگذار و مهم دانست.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ دکتر علی عسکری در این نشست با بیان نقشه دشمن برای ایجاد نارضایتی در مردم به‌ویژه در شهرهای کوچک و مناطق دوردست، گفت: شبکه‌های استانی باید با بررسی و تحلیل دقیق شرایط موجود و با استفاده از نفوذ و جایگاه خود با اقدامی پیش‌دستانه نقشه‌ها و توطئه‌های دشمن را مختل کنند.

رئیس سازمان صداوسیما از راهبرد دشمن در بهره‌گیری از فضای مجازی به‌ویژه تلگرام و اینستاگرام برای ایجاد فاصله میان نظام و مردم سخن گفت و تصریح کرد: دشمن با صرف هزینه‌های میلیاردی و با تکیه بر نیروهای نفوذی و برخی مزدوران منطقه‌ای تلاش می‌کند هدایت افکار عمومی را در داخل کشور به دست گیرد که در این میان نقش صداوسیما به‌ویژه شبکه‌های استانی در مقابله با این راهبرد بسیار تعیین‌کننده است.

وی با تأکید برلزوم هوشمندی و عملکرد هنرمندانه شبکه‌های استانی درمقابله با نقشه‌های دشمن افزود: تعامل و ارتباط شما با مردم باید روزبه‌روز بیش‌تر و گسترده‌تر شود تا بتوانید با مطالعه دقیق و تحلیل و بررسی اطلاعات درست، اقدام پیشگیرانه داشته باشید.

رئیس رسانه ملی با اشاره به سابقه ناکامی‌های دشمن در مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: دشمن می‌کوشد تا با مدرن‌ترین شیوه مقابله با کشورها که همان استفاده از اینترنت و فضای مجازی است  برای اعمال فشار به کشور و مردم استفاده کند که البته با هوشیاری و اقدام مناسب در این مسیر نیز ناکام خواهد شد.

دکتر عسکری در بخش دیگری از سخنانش با تشریح موقعیت جهانی و منطقه‌ای آمریکا و نشانه‌های آشکار افول قدرت آن اظهار داشت: رویدادها و واقعیت‌های منطقه‌ای و جهانی نشان می‌دهد که آمریکا بیش از هردوره‌ای گرفتار مشکلات پیچیده‌ای شده و افول قدرت جهانی آن در ابعاد مختلف نمایان است. این کشور نه‌تنها قدرت و نفوذ خود را در منطقه خاورمیانه بلکه در اروپا، آسیای جنوب شرقی و بسیاری از نقاط جهان از دست داده است.

وی افزود: امروز بیش‌ترین رقم بدهی کشورها مربوط به آمریکاست که این رقم در طول تاریخ حیات کشورها بی‌سابقه بوده است.

رئیس رسانه ملی با اشاره به ناتوانی آمریکا در وارد کردن فشار طولانی‌مدت و جنگ نظامی علیه کشور گفت: باید تلاش کنیم تا با روشنگری و تشریح نقشه دشمن، روحیه مقاومت و خودباوری را در مردم تقویت کنیم و زمینه شکست فتنه دشمن را فراهم سازیم.

دکتر عسکری افزود: دشمن با قدرت و توان رسانه می‌خواهد به مردم القا کند که نظام در جایگاه ضعف قرار دارد، در حالی که چنین نیست و باید این مسئله به‌روشنی برای مردم بازگو شود.

رئیس سازمان صداوسیما از توانمندی‌های کشور در زمینه‌های مختلف علمی، نظامی، اقتصادی و فرهنگی  یاد کرد و گفت: ما نظامی جوان و رو به رشد هستیم و این آمریکاست که باید برای ادامه حیات خود به‌دنبال دستیابی به استراتژی و راهبرد مناسب باشد.

رئیس رسانه ملی در ادامه به تشریح اولویت‌های شبکه‌های استانی در شرایط کنونی کشور اشاره و تأکید کرد: مهم‌ترین وظیفه رسانه در شرایط کنونی مقابله با هجمه تبلیغاتی دشمن و زدودن زنگار شبهه و تردید از ذهن مردم است که در این میان شبکه‌های استانی صداوسیما با توجه به ارتباط نزدیکشان با مردم نقشی تعیین‌کننده دارند.

دکتر عسکری به ضرورت تهیه نقشه راهبردی برای هر یک ازشبکه‌های استانی در حوزه فضای مجازی اشاره و تأکید کرد: هر شبکه استانی باید با شناسایی افراد اثرگذار در فضای مجازی استان مربوط خود،  ضمن تعامل مناسب با آنان زمینه اثرگذاری بیش‌تر در این فضا را فراهم کند.

رئیس رسانه ملی بر تقویت هیئت‌های اندیشه‌ورز با حضور نخبگان و شخصیت‌های علمی و فرهنگی مراکز استانی تأکید و اظهار داشت: صداوسیمای هراستان باید با همفکری نخبگان استان‌ها به‌ویژه در حوزه فضای مجازی با ارتقای فعالیت‌ها و برنامه‌های خود زمینه اثرگذاری بیش‌تر بر افکار عمومی را فراهم سازد.

دکتر عسکری با بیان این مطلب که تولید برنامه‌هایی با موضوع اشتغال باید در اولویت شبکه‌های استانی قرار بگیرد، گفت: موضوع اشتغال باید دائما توسط شبکه‌های استانی رصد و اخبار ارائه شده دراین خصوص بررسی  و به مردم گزارش داده شود.

معاون استان‌های رسانه ملی نیز در این جلسه، گزارشی از تلاش‌های یک سال گذشته مدیران استان‌ها ارائه کرد.

در همایش رشد و تعالی مراکز استان‌های صداوسیما که با حضور مدیران کل مراکز استانی در مشهد مقدس برگزار شد، ضمن بررسی مسائل و مشکلات شبکه های استانی صداوسیماسیاست‌های کلی سالانه این مراکز  اعلام شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز