متین ستوده در گفت و گو با برنا؛ دریچه جدید از بازیگری به رویم باز شد

اولین تجربه تئاتری بازیگر «لیسانسه ها»

۱۳۹۷/۰۴/۱۷ - ۰۵:۰۰:۰۰
کد خبر: ۷۲۶۵۴۲
اولین تجربه تئاتری بازیگر «لیسانسه ها»
متین ستوده بازیگر سینما و تلویزیون این روزها مشغول تمرین نمایش «فصل شکار بادبادک ها» است. با او درباره این نمایش و اولین تجربه بازیگری او در تئاتر به گفت و گو نشستیم.

متین ستوده بازیگر سینما و تلویزیون است، او سابقه بازی در سریال های تلویزیونی زیادی مانند «سه دونگ، سه دونگ»، «زمانه»، «میکائیل»، «لیسانسه ها» و ... و همچنین فیلم های سینمایی «زرد»، «نرگس مست» و ... را دارد، او در تازه ترین فعالیت بازیگری خود در مجموعه تلویزیونی «سر دلبران» که در ماه رمضان از شبکه یک سیما پخش شد، بازی کرده بود. ستوده این روزها سراغ عرصه جدیدی از بازیگری رفته است. او قرار است در نمایش «فصل شکار بادبادک ها» به کارگردانی شاهین صادقیان بازی کند. «فصل شکار بادبادک ها» نوشته جلال تهرانی است و این نمایشنامه در تابستان 94 به کارگردانی جلال تهرانی و بازی بهنوش طباطبایی در تئاتر شهر اجرا رفته بود.

متین ستوده درباره اولین تجربه بازیگری در تئاتر گفت: « برای اولین بار است که تئاتر را تجربه می کنم و اولین کارم را با یک کار سنگین و سخت شروع کردم.»

 

او با بیان اینکه بیش از 2 ماه است که هر روز تمرینات فشرده داریم و روزی 7 ساعت تمرین می کنیم، ادامه داد: «برای من تمرین تئاتر و حضور در این حوزه خیلی جذاب بود، چیزهای جدید زیادی یاد گرفتم. دریچه جدید و تازه ای از بازیگری به روی من باز شد و تازه فهمیدم بازیگرانی که سالیان سال در تئاتر زحمت کشیدند، چقدر تلاش کردند و چقدر نسبت به بازیگرانی که مثل من تئاتر کار نکرده بودند برتری دارند، و فهمیدم تئاتر چقدر سخت است، معنای واقعی بازیگری در تئاتر خلاصه می شود تا جای دیگر، این تجربه برای من تجربه شیرین و جذابی است، در عین حال که برای من چالش سختی است و امیدوارم که از این چالش سربلند بیرون بیایم.»

بازیگر «لیسانسه ها» در توضیح این اجرای این تئاتر گفت: «جلال تهرانی نویسنده نمایشنامه«فصل شکار بادبادک ها» است، آقای تهرانی این کار را قبلا با بهنوش طباطبایی اجرا رفته است، الان «فصل شکار بادبادک ها» قرار است با کارگردانی شاهین صادقیان که دستیار آقای تهرانی بود اجرا برود. البته آقای تهرانی در این مسیر حمایت های بی دریغی از ما کردند. اجرای این تئاتر از 25 تیر ماه ساعت 20 در سالن 1 پردیس شهرزاد، به مدت 30 شب اجرا می رود.»

متین5

متین ستوده درباره دلیل تصمیم اش برای حضور در حوزه تئاتر توضیح داد: «مدت ها بود که به تئاتر فکر می کردم، احساس می کردم برای کار و حرفه ام چیزی را کم دارم و مطمئن بودم که این را باید در تئاتر پیدا کنم. منتظر بودم فرصت مناسبی پیش بیاید تا بتوانم به دانشم اضافه کنم، اما فرصت آن پیش نمی آمد. در یکی دو سال اخیر به شدت درگیر کار بودم و فرصت آن پیش نمی آمد، درگیر کارهای تصویری مثل لیسانسه ها، سر دلبران و ... بودم و فرصت تمرکز روی تئاتر پیش نمی آمد، اما این موضوع را برای خودم و حرفه ام امری حیاتی و ضروری می دانستم. برای دوام حرفه ام باید حتما تئاتر کار می کردم. تا اینکه در یک فرصت این اتفاق افتاد و همین باعث شد که من وارد این عرصه شوم.»

بازیگر «سر دلبران» به قسمت اعتقاد زیادی دارد و انتخاب خود برای این نقش را بی ارتباط با قسمت نمی داند، او در این باره بیان کرد: «قسمت باعث شد که من در این اجرا حضور داشته باشم، به این دلیل که این کار به یکی دو نفر از دوستان پیشنهاد شده بود، اما درگیر کار بودند و نتوانستند این اجرا را قبول کنند تا اینکه به من پیشنهاد شد. همان اول وقتی نمایشنامه را خواندم آنقدر جذب زیبایی آن شدم و برایم مسحور کننده بود که نقش را پذیرفتم و بیشتر نگران بودم که نکند نظر آن ها عوض شود و این اتفاق نیافتاد و کار را شروع کردیم. متن نمایشنامه بسیار عالی است و همان باعث شد که از ابتدا مجذوب آن شوم.»

ستوده در پایان درباره فصل جدید «لیسانسه ها» به نام «فوق لیسانسه ها» گفت: «در فصل جدید این سریال حضور دارم. پیش تولید این سریال هنوز به طور حرفه ای شروع نشده است و فقط با بازیگرانی که در فصل جدید هستند، مذاکره کردند که بر مبنای آن ها قصه را شروع به نوشتن کنند. از بازیگران اصلی به جز یکی دو نفر از دوستان، 95 درصد حضور دارند.»

متین3

متین6

متین4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز