ارکستر سازهای ملی ایران در آستانه؛

طنین بهار دلکش درویش خان در خیابان های قزاقستان

۱۳۹۷/۰۴/۱۸ - ۱۶:۴۲:۴۴
کد خبر: ۷۲۷۲۰۲
طنین بهار دلکش درویش خان در خیابان های قزاقستان
ارکستر سازهای ملی ایران در قالب جشنواره «سرپر» در کشور قزاقستان به رهبری علی‌اکبر قربانی و با نظارت فرهاد فخرالدینی روی صحنه رفت.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر برنا؛ ارکستر سازهای ملی ایران در سالن آمفی‌تئاتر شهر آستانه و در قالب جشنواره «سرپر» جشن ملی ۲۰ سالگی پایتختی آستانه در کشور قزاقستان روی صحنه رفت.

این ارکستر متشکل از گروه نوازندگان ایرانی به رهبری علی‌اکبر قربانی و با نظارت فرهاد فخرالدینی موسیقی ایرانی را در شهر آستانه طنین‌انداز کرد.

«شورآفرین» ساخته علی‌اکبر قربانی، «بهار دلکش» اثر استاد درویش خان، «بهار من» اثر علی تجویدی، سه قسمت از سوئیت «ابن سینا» و «موج» از فرهاد فخرالدینی، و «کوهستانی، در قفس و تمرین دشتی» از ابولحسن صبا قطعاتی بود که با حضور گروه‌های موسیقی و ارکسترهای کشورهایی همچون کره جنوبی، داغستان، قرقیزستان، روسیه و مقدونیه و همچنین سفرای کشورهای خارجی و سفیر ایران در محل آمفی‌تئاتر آستانه و در حاشیه رودخانه این شهر اجرا شد.

در اجرای روز اول ارکستر سازهای ملی ایران، فرهاد فخرالدینی، ساکن عبدالرحمن‌اف رییس فیلارمونیای شهر آستانه و همچنین رییس فستیوال «سرپر» را برای حضور در روی صحنه دعوت کرد و اثر خوشنویسی از هنرمند ایرانی را به پاس قدردانی از میزبانی این ارکستر به وی اهدا کرد.

فخرالدینی در این مراسم با قدردانی از دعوت ارکستر سازهای ملی ایران برای حضور در جشن بیست سالگی پایتختی آستانه به عنوان مهمترین جشن ملی این کشور گفت: حضور گروه هنرمندان قزاقستان در تهران پرثمر بود و باعث شد ارتباط بین ایران و قزاقستان در حوزه هنر رونق بگیرد. عملکرد شما را در این ۲۰ سالی که آستانه را شکل دادید، تحسین می‌کنم. امیدوارم که در جشن‌های ملی شما شرکت کنیم و شما جشن‌هایی پی در پی بگیرید و ما هم با اشتیاق در این جشن‌ها و در این مسابقه فرهنگی با هنرمندان خود شرکت کنیم.

همچنین ارکستر سازهای ملی در روز آخر جشنواره «سرپر» آغازگر مراسم رسمی و پایانی این جشنواره بود و بعد از اجرای منتخبی از قطعات توسط ارکستر از فرهاد فخرالدینی قدردانی شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز