رکوردشکنی تاریخی «بازی تاج و تخت»؛

نام چند ایرانی در بین نامزدهای جایزه امی اعلام شد

۱۳۹۷/۰۴/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۷۲۸۶۰۰
نام چند ایرانی در بین نامزدهای جایزه امی اعلام شد
رکوردشکنی تاریخی «بازی تاج و تخت»، قدرت‌نمایی نتفلیکس، درخشش علمی‌-تخیلی‌ها و حضور نام‌های ایرانی از مهمترین رویداد مراسم امی است.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ دقایقی قبل چندین ماه انتظار سازندگان و بینندگان برنامه‌های تلویزیونی در آمریکا به پایان رسید و فهرست کامل نامزدهای هفتادمین دوره از مراسم امی اعلام شد. فهرستی که با رکوردشکنی تاریخی و چند رقابت نفسگیر همراه است، رقابت میان آثار پرطرفدار و تحسین‌شده‌ای چون «بازی تاج و تخت»، «وست‌ورلد»، «چیزهای عجیب»، «کنیزنامه» و «تاج». در سایر بخش‌ها هم سورپرایزهای جذابی به چشم می‌خورد، مانند «ریک و مورتی»، «سیلیکون ولی»، بزک (GLOW)، «پاتریک ملروز» و «آینه سیاه».

«بازی تاج و تخت»، که قبلا در چند رشته این جایزه را برای شبکه اچ‌بی‌او به ارمغان آورده، امسال با نامزدی در 22 رشته یک رکورد تاریخی را به نام خود ثبت کرده و مجموع عناوین نامزدی این سریال را طی هفت فصل به رقم 129 رسانده است. پیتر دینکلیج (تیریون لنیستر) هم برای هفتمین فصل پیاپی در رشته بهترین بازیگر ممکل نامزد شده تا دیگر رکورددار امی امسال باشد.

رقابت اصلی امسال میان نت‌فلیکس و اچ‌بی‌او است که تقریبا در تمام بخش‌ها مدعیان مهمی دارند و البته امسال این رقابت از نظر تعداد نامزدی به نفع نت‌فلیکس تمام شده است.

توجه گسترده به آثار علمی-تخیلی مانند «وست‌ورلد»، «چیزهای عجیب»، «یتیم سیاه»، «آینه سیاه» و «ریک و مورتی» باعث نشده تا خیلی از آثار محبوب شبکه‌های سراسری و کابلی مانند «توئین پیکس»، برج رفیع (لومینگ تاور)، همتا (کانترپارت) نادیده گرفته نشوند و جای خالی نام‌هایی چون دیوید لینچ، دیوید فینچر، الیسون بری، جی.کی سیمونز و وایولا دیویس تعجب خیلی از رسانه‌ها را به همراه داشته است.

نکته‌ی جالب دیگر برای ما حضور «فارنهایت 451»، ساخته رامین بحرانی و نوشته‌ی امیر نادری و «الینیست» سریال حسین امینی در میان نامزدهای بهترین تله‌فیلم و مینی‌سریال امسال است.

هم‌چنین حضور پرتعداد بازیگران سرشناس در میان نامزدهای بخش‌های مختلف از جمله آنتونیو باندراس، تندی نیوتون، پنه‌لوپه‌کروز، ادگار رامیرز، جف دانیلز و... به جذابیت‌های مراسم امسال افزوده است.

سال گذشته آکادمی علوم و هنرهای تلویزیونی تصمیم به افزایش تعداد رشته‌ها و عناوین نامزدی سریال‌ها گرفت تا آثار و چهره‌های بیشتری فرصت دیده شدن در امی را پیدا کنند. به همین دلیل، امسال شلوغ‌ترین جشن امی تاریخ را در هفدهم سپتامبر (هفته اول مهر) شاهد خواهیم بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز