کتاب «سورمه سرا» در بوته نقد؛

«سورمه سرا» ی رامبد خانلری برنده جایزه مهرگان

۱۳۹۷/۰۴/۳۰ - ۱۴:۱۶:۴۶
کد خبر: ۷۳۱۴۸۳
«سورمه سرا» ی رامبد خانلری برنده جایزه مهرگان
کتاب « سورمه سرا» نوشته رامبد خانلری برنده جایزه مهرگان بهترین مجموعه داستان برای کتاب «سرطان جن» در سال 95 ، دوشنبه یکم مرداد ساعت 17 درفرهنگ سرای ارسباران نقد می شود .

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ آنچه در پشت جلد کتاب می خوانیم ؛"من، شما و تمام آدم‌هایی که می‌شناسیم و نمیشناسیم در زندگی چیزهای با ارزشی را از دست دادیم . بعدِ از دست‌رفتن به کجا می‌روند؟ به جایی به نام سورمه سرا. سه سال پیش همسرم را از دست دادم یعنی سه سال پیش همسرم خودش را کشت. حالا بعد از سه سال نامه‌ایی از او به دستم رسیده است. خط و ربط خودش است و نامه را همین دیشبیا پریشب نوشته‌است. روی پاکت نامه مهر اداره پست سورمه‌سرا است. می‌خواهم تا سورمه‌سرا بروم و ببینم که چه‌جورجایی است؟ اگر شما هم ارزشمندترین چیز زندگیتان را از دست داده‌اید، شال‌وکلاه کنید با هم برویم."

این رمان در سری «نسخه سیاه» وحشت قرار می گیرد که از قدیمی‌ترین گونه‌های ادبیات جهان است و نشانه‌های آن در اساطیر و افسانه‌ها، کهن‌الگوها و داستان‌های فولکولور یافت می‌شود. داستان وحشت، داستانی است که تمرکز عمده‌ی آن بر ایجاد نوعی هراس در مخاطب است. داستان‌هایی که منشایی کهن دارند و بخش قابل توجهی از ادبیات عامه را شکل می‌دهند. ارواح، اشباح و موجودات غیر‌ارگانیک عناصر اصلی این‌گونه داستان ها هستند. در نمونه‌های واقع‌گرایانه‌تر می‌توان به ترس‌هایی با منشاء روان‌شناختی اشاره کرد.

با حضور مصطفی علیزاده نویسنده ، مدرس  ومنتقد ادبی کتاب «سورمه سرا » در نشست ادبی"هفت شهرقلم" نقد می شود.

علاقه مندان برای حضور در این نشست می توانند به فرهنگسرای ارسباران به نشانی خیابان شریعتی، بالاتراز سیدخندان، خیابان جلفا مراجعه کنند. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز