درخواست کانون کارگردانان سینمای ایران؛

دعوای کارگردانان سینمای ایران بر سر اسکار بالا گرفت

۱۳۹۷/۰۵/۰۳ - ۱۳:۱۸:۰۵
کد خبر: ۷۳۳۳۷۹
دعوای کارگردانان سینمای ایران بر سر اسکار بالا گرفت
کانون کارگردانان سینمای ایران در نامه ای از محمد مهدی حیدریان، رئیس سازمان سینمایی، خواست هیات انتخاب فیلم نماینده ایران برای معرفی به اسکار فیلم خارجی را به خانه سینما واگذار کند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ سال های گذشته هیات انتخاب نمایده ایران در اسکار را بنیاد سینمایی فارابی انتخاب می‌کند. امسال کانون کارگردانان سینمای ایران از رئیس سازمان سینمایی خواستند انتخاب نماینده ایران را به خانه سینما واگذار کند، چرا که بر اساس قوانین اسکار مدیر، مسئول سینمایی و منتقد نمی تواند در انتخاب این آثار نقشی داشته باشد.

نامه کانون کارگردانان سینمای ایران خطاب به رئیس سازمان سینمایی به شرح زیر است:

«جناب آقای مهندس محمدمهدی حیدریان، ریاست محترم سازمان سینمایی

باسلام، همانگونه که مستحضرید مسئولیت معرفی فیلم برای شرکت در اسکار فیلم خارجی بر اساس قوانین اسکار می‌بایست توسط هیات داوری یا کمیته‌ای متشکل از هنرمندان و  دست‌اندرکاران صنعت سینما مانند کارگردان، تهیه کننده، بازیگر، فیلمبردار، فیلمنامه‌نویس، تدوین‌گر، سازنده موسیقی، صداگذار و ... باشد و بر خلاف آنچه در سال‌های قبل انجام شده به هیچ وجه مدیر و مسئول سینمایی و منتقد نمی‌توانند در این کمیته عضویت داشته باشند.

از این رو خواهشمند است ترتیبی اتخاذ فرمایید تا کمیته انتخاب در نهاد صنفی خانه سینما تشکیل شود.»

فیلم‌هایی که از ۹ مهر ۱۳۹۶ تا ۸ مهر ۱۳۹۷ حداقل هفت روز متوالی در حداقل یک سینما، نمایش، بلیت‌فروشی و آگهی تبلیغاتی داشته‌اند، برای این جایزه سینمایی قابل بررسی هستند و فیلم انتخاب‌شده با مدارک لازم باید حداکثر تا ۹ مهر به دفتر آکادمی اسکار معرفی شود.

نود و یکمین دوره اسکار امسال، روز یکشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۷ در لس‌آنجلس برگزار می‌شود و نامزدهای جایزه نیز روز دوم بهمن‌ماه اعلام می‌شوند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز