در پردیس سینمایی ملت؛

«رویداد خلق ایده» برترین های خود را مشخص کرد

۱۳۹۷/۰۵/۰۶ - ۱۱:۳۲:۰۳
کد خبر: ۷۳۴۲۵۶
«رویداد خلق ایده» برترین های خود را مشخص کرد
برگزیدگان «رویداد خلق ایده» عصر جمعه در مراسمی در پردیس سینمایی ملت معرفی شدند.

 

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ رقابت نهایی دو گروه ۱۰ نفره از گروه‌های ایده‌پردازی فیلمنامه عصر جمعه در پردیس سینمایی ملت آغاز شد و داوران این رویداد متشکل از رضا میرکریمی، کمال تبریزی، پریسا بخت‌آور، وحید مصطفوی، سید جمال ساداتیان و محمود اربابی، آثار ارائه شده را مورد ارزیابی قرار دادند.

با بررسی ایده‌های ارائه شده توسط نماینده هر گروه، نفرات برتر را معرفی کردند.

جلالی مدیر پردیس ملت در مراسم پایانی این رویداد برگزیدگان را بدین شرح معرفی کرد:

رتبه اول: گروه شماره ۵، رتبه دوم: گروه شماره ۱۶، رتبه سوم: گروه شماره ۱۲ در ادامه رتبه‌های چهارم تا دهم نیز بدین شرح معرفی شد:

رتبه چهارم: گروه شماره ۱۰ ، رتبه پنجم: گروه ۷، رتبه ششم گروه شماره ۹، رتبه هفتم گروه شماره ۱۸، رتبه هشتم گروه شماره ۳، رتبه نهم مشترکا گروه ۱۳ و ۱۵، رتبه دهم گره شماره ۱۹.

علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی نیز در این مراسم پایانی «رویداد خلق ایده» اظهار کرد: خوشحالم در جمع شما هستم و بابت این اتفاق خوب به اهالی سینما تبریک می‌گویم. این رویداد می‌تواند فراگیر و در استان‌ها برپا شود. امیدوارم به سمت سینمای رویاپرداز و قصه‌گو برویم که نیاز امروز سینمای کشورمان است.

وی با تقدیر از برگزار کنندگان این رویداد یادآور شد: از روحیه و نشاطی که به ما می‌دهید سپاسگزارم، امیدوارم آرایی که امروز اعلام شد بدرخشند. از اساتیدی که با صبر و حوصله کنار شما داوری کرده و آموزش دادند تشکر می‌کنیم. ما شبیه این اتفاق را سال گذشته در فارابی به صورت محدود برگزار کردیم که اساتید آن دوره در این محفل حضور دارند.

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی تاکید کرد: خوشحالیم این رویداد سرآغاز یک حرکت جدید در خلق ارزش‌های جدید در حوزه فیلمنامه‌نویسی است امیدوارم به آرزوهای خود برسید و با کسانی که می‌توانند از ایده‌های شما حمایت کنند روبه‌رو شوید .

رضا میرکریمی نیز در این مراسم اظهار کرد: دوست داشتم در حین خوانده شدن طرح‌ها گپ بزنیم مطمئناً اساتید خوبی در این فضای کارگاهی حضور داشتند و این فضا از شرایط تشریفاتی که فیلمنامه از جایی ارسال می‌شود شرایط بهتری دارد. این تعامل با حضور شما ارزش دارد و این رویداد در استاندارد خوبی برپا شد.

دبیر جشنواره جهانی فیلم فجر تاکید کرد: حس عمومی من راجع به طرح‌ها این بود که اکثرشان بسترهای خوبی برای قصه بودند شروع خوبی داشتند و فضای خوبی را ایجاد می‌کردند و چالش و کنش اجتماعی و خانوادگی داشتند. بعضی بی‌دلیل حوادث اضافی داشتند که قصه‌ها را به سمتی می‌برد که نیاز نبود، اما اینکه توانستید بسترهای خوبی را برای قصه‌هایتان پیدا کنید که بعضاً بدیع هم بودند، اتفاق خوبی بود. تعامل شما با هم موثر است و ایده‌های خود را با یکدیگر طرح و گفت وگو کنید.

مصطفی نظری زاده دبیر این رویداد نیز درباره فراز و نشیب‌های برگزاری این رویداد توضیحاتی را ارائه و بر مستقل بودن این رویداد تاکید کرد.

وی همچنین در واکنش به برخی اظهارنظرات رسانه‌ای مبنی بر اینکه این رویداد سفره‌ای جدید است تصریح کرد: این رویداد مستقل است و سفره‌ای پهن نشده است. فارابی به این رویداد جدید کمک کرده و خوشحالم دنبال ژن خوب و بد نبودند که این رویداد برگزار شود یا نشود.

دبیر رویداد خلق ایده با اشاره به واکنش خانه سینما به برگزاری «رویداد خلق ایده» یادآور شد: پروپزال برگزاری این رویداد ماه‌ها پیش به خانه سینما ارائه شده بود و دوستان این ایده را بررسی نکردند.

نظری زاده همچنین تاکید کرد که مربیان و داوران این رویداد ریالی پول نگرفتند.

«علیرضا تابش» مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، دکتر «مسعود نقاش‌زاده» معاون فرهنگی و پژوهشی، دکتر «رائد فریدزاده» معاون امور بین‌الملل، «حبیب ایل‌بیگی» قائم مقام بنیاد سینمایی فارابی از جمله مدیران حاضر در این رویداد بودند.

همچنین از اهالی سینما هنرمندانی همچون سروش صحت، کامبوزیا پرتوی، علی اکبر قاضی نظام، فرهاد توحیدی، عباس رافعی، شهرام مکری، مهراب قاسم خانی، مهدی سجاده چی نیز به عنوان مربی در این رویداد حضور داشتند.

«رویداد خلق ایده» از روز چهارشنبه ۲ مرداد در پردیس ملت آغاز و جمعه ۵ مرداد به پایان رسید.

نظر شما