برنامه این هفته «ایران امروز»؛

بکارگیری آخرین تلاش ها از سوی آمریکا برای متقاعد کردن ایران

۱۳۹۷/۰۵/۰۹ - ۱۳:۵۲:۰۴
کد خبر: ۷۳۵۶۳۲
بکارگیری آخرین تلاش ها از سوی آمریکا برای متقاعد کردن ایران
شبکه پرس تی وی با نگاهی به آخرین تلاش های آمریکا برای متقاعد کردن ایران برای از سرگیری مذاکرات، نظرات کارشناسان مختلف در مورد این موضوع را مورد بحث و بررسی قرار می دهد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ برنامه این هفته «ایران امروز» (Iran Today) به بحث پیرامون تلاش آمریکا برای به صفر رساندن صادرات نفت ایران و تعطیل کردن سرمایه گذاری در ایران و واکنش های ایران در قبال این مساله و تاثیرات این تنش بر کل منطقه خواهد پرداخت.

اظهارات توهین آمیز مایک پومپئو وزیر امور خارجه آمریکا در مورد سران نظام و حکومت در ایران، تاکید ایران بر حفظ استقلال و عدم تن دادن به استعمار دولت های دیگر، اعتراض بسیاری از ایرانیان مقیم آمریکا به ویژه اساتید دانشگاهی به سیاست های اخیر وزرات خارجه آمریکا و دولت ترامپ، سابقه ایران در تلاش برای برقراری صلح در منطقه و عدم حمایت از تروریسم و افزایش قدرت نظامی ایران نسبت به زمان جورج بوش رییس جمهور جنگ طلب اسبق آمریکا از جمله محورهای مورد بحث در این برنامه است.

«ایران امروز» که میزبان کارشناسانی همچون حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رییس مجلس شورای اسلامی و مدیرکل امور بین‌الملل مجلس شورای اسلامی، عبدالرضا فرجی راد پروفسور ژئوپلیتیک و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی، امیر محبیان روزنامه نگار و کارشناس فلسفه غرب و حسین شیخ الاسلامی نماینده سابق مجلس و مشاور سابق وزارت امور خارجه ایران است، با اشاره به استفاده آمریکا از سلاح تحریم به عنوان تنبیه ایران به دلیل تمرد از نظم موردنظر آمریکا و پیروزی بر رقبای داخلی به عنوان تنها هدف ترامپ از ایجاد فشار علیه ایران به بررسی افزایش اتحاد داخلی و انسجام پس از اظهارات ترامپ و پومپئو علیه ایران و اطمینان از بدعهدی آمریکا در عدم پای بندی به تعهدات می پردازد.

این برنامه در ادامه، تلاش های ایران برای غلبه بر تحریم ها از ابتدای انقلاب اسلامی و عدم تمایل ایران برای مذاکره با آمریکا به دلیل ایجاد بی اعتمادی در برجام را مورد بررسی قرار می دهد.

«ایران امروز» به تهیه کنندگی یوسف پورانوری ساعت 01:00 بامداد چهارشنبه 10 مرداد ماه روی آنتن شبکه پرس تی وی می رود. تکرار این برنامه چهارشنبه ساعت 06:00 و 19:00 ، پنجشنبه ساعت 08:00 و شنبه ساعت 11:00 پخش خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز