امروز در شبکه چهار ببینید؛

از دیپلماسی اقتصادی تا چالش های نوآوری در کسب و کار ایران

۱۳۹۷/۰۵/۱۶ - ۱۲:۱۳:۵۵
کد خبر: ۷۳۸۱۴۸
از دیپلماسی اقتصادی تا چالش های نوآوری در کسب و کار ایران
شبکه چهار سیما به صورت هفتگی سه شنبه ها دو مجله سیاسی و فناوری «رودررو» و «پیشران» را به روی آنتن می برد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ مجله «رودرو» امروز ساعت 10 با موضوع دیپلماسی اقتصادی زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی به روی آنتن می رود.         

در این گفتگوی زنده تلویزیونی که به صورت زنده ساعت 19 پخش می شود، کمال دهقانی فیروز آبادی. نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس،  دکتر فداحسین مالکی سفیر سابق ایران در افغانستان و دکتر سیدجلال ساداتیان سفیر سابق ایران در لندن با یکدیگر به گفتگو می پردازند.

«پیشران» عنوان مجله دیگری از شبکه چهار سیما است که سه شنبه ها ساعت 21 به روی آنتن می رود. در برنامه امشب، چالشهای نوآوری در کسب و کار ایران مورد واکاوی قرار می گیرد.

بر اساس تازه ترین گزارش سازمان جهانی مالکیت فکری (WIPO) برای رتبه بندی کشورها در شاخص جهانی نوآوری، جمهوری اسلامی ایران جهش 10 پله ای داشته است. اما نکته قابل توجه اینکه علیرغم رشد رتبه کلی کشور در سال های اخیر، برخی از ابعاد که به ورودی های نوآوری برمیگردد رتبه مطلوبی ندارند و این ضعف و عدم توازن در رتبه ابعاد، نباید با رشد قابل توجه و رتبه بسیار خوب ابعاد دیگر که منتج به بهبود در رتبه کلی شده است، نادیده گرفته شود.

برنامه «پیشران» به بررسی این شاخص ها می پردازد و به این سوال مهم پاسخ میدهیم که چرا در بعضی از شاخص ها رتبه خوبی نداریم.

دکتر محمد صادق خیاطیان مشاور معاون سیاستگذاری و توسعه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دکتر فرداد زند مدیر گروه پلت فرم  دفتر پژوهش‌ها و نوآوری‌های تجارت الکترونیک و دولت الکترونیک (پَـنـتِـد) دانشگاه صنعتی شریف مهمانان امشب این برنامه هستند.

«پیشران» به تهیه کنندگی سودابه آقاجانیان از صفر تاصد کسب و کار در شرایط اقتصاد فعلی بازار و حمایت از کالای ایرانی با حضور اساتید و کارشناسان حوزه های مرتبط می پردازد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز