پرس تی وی بررسی می کند‌؛

تبرئه شدن جمعی از اعضای جنبش اسلامی پس از ۳ سال

۱۳۹۷/۰۵/۲۲ - ۱۳:۱۴:۱۱
کد خبر: ۷۴۰۳۱۱
تبرئه شدن جمعی از اعضای جنبش اسلامی پس از ۳ سال
شبکه پرس تی وی طی برنامه ای ضمن بررسی وضعیت شیخ زکزاکی رهبر جنبش اسلامی نیجریه که در بازداشت به سر می برد، پیرامون تبرئه شدن جمعی از اعضای این جنبش در دادگاه عالی ایالت کادونا به گفت و گو می پردازد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ این برنامه مروری بر تلاش های طرفداران شیخ زکزاکی در عرصه بین المللی برای اعمال فشار بر دولت نیجریه به منظور آزادسازی شیخ زکزاکی و خانواده وی و همچنین دیگر اعضای جنبش اسلامی نیجریه که در بازداشت و زندان به سر می برند، خواهد داشت.

برنامه این هفته «آفریقا امروز» (Africa Today) به تهیه کنندگی متیو ریچاردسون در ادامه ضمن اشاره به برگزاری دادگاه عالی ایالت کادونا، تبرئه شدن 100 نفر از اعضای جنبش اسلامی نیجریه که در سال 2015 دستگیر شده بودند را از سوی این دادگاه و احتمال اینکه این اقدام در جهت پنهان کردن جنایات نیروهای امنیتی نیجریه در دسامبر 2015 از جمله کشتن حداقل 1000 غیرنظامی باشد را مورد بررسی قرار خواهد داد.

درخواست طرفداران شیخ زکزاکی از دبیرخانه کشورهای مشترک المنافع برای آزادی زکزاکی و خانواده اش، انتقاد طرفداران این جنبش نسبت به ناتوانی و عدم تمایل دولت نیجریه در حل این مساله، تمکین جنبش اسلامی از قانون و پرهیز از هرگونه خشونت در اعتراضات و عدم تلاش از سوی غرب برای آزادی شیخ زکزاکی از دیگر محورهای مورد بحث در این برنامه است.

«آفریقا امروز» با اجرای امینا تیلور، سه شنبه 23 مرداد ساعت 05:00 از شبکه پرس تی وی پخش می شود. تکرار این برنامه چهارشنبه ساعت 00:03 بامداد، پنجشنبه ساعت 12:00 ، جمعه ساعت 10:00 و شنبه ساعت 18:00 پخش خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز