از نگاه کارشناسان اقتصادی هیسپان تی وی:

بررسی اقتصاد نوظهور پاناما

۱۳۹۷/۰۵/۲۲ - ۱۳:۴۰:۵۷
کد خبر: ۷۴۰۳۱۳
بررسی اقتصاد نوظهور پاناما
تمام آمار و ارقام از رشد اقتصادی کشور پاناما خبر می دهند اما کارشناسان خطر رشد نابرابر توسعه اقتصادی در این کشور را گوشزد می کنند. همه این موارد موضوع جدیدترین بحث اقتصادی «ادواردو نودا» در برنامه منطقه مالی هیسپان تی وی است.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ برنامه اقتصادی « منطقه مالی» با اجرای «ادواردو نودا» در مادرید ضبط و تهیه می شود و هر هفته به یک موضوع مهم اقتصادی دنیا و بیشتر کشورهای آمریکای لاتین که مردم آن کشورها را درگیر خود کرده اشاره دارد.

این هفته «منطقه مالی»، طبق اعلام بانک توسعه بین المللی آمریکا، پاناما اقتصادی با بیشترین میزان رشد را داراست. بر اساس گزارش کمیسیون اقتصادی برای آمریکای لاتین و کارائیب در سال اخیر، رشد اقتصادی پاناما 5.4% ثبت شده است و تنها اقتصادی بوده که بیشتر از 5% رشد کرده است. با این وجود برخی بخش ها مانند املاک و مستغلات و ساخت و ساز زیر حد متوسط رشد اقتصادی داشته اند؛ تا جایی که دولت پاناما توضیح داده که می خواهد اقتصاد را با نگه داشتن هزینه ها در کالاها و خدماتی که سرمایه گذاری ها را به 6% تولید ناخالص داخلی می رسانند، متمرکز کند.

موضوع روند توسعه نابرابر در پاناما نیز در این برنامه با کمک کارشناسان به بحث و تبادل نظر گذاشته می شود. مطالعات نشان می دهد که این کشور یک روند توسعه نابرابر را پیش رو دارد که در آن فعالیت های اصلی در زمینه تجارت و خدمات متمرکز است و بازار کار نیز در چهارچوب این ماتریس تعریف شده است. کمبود در تامین مشاغل با کیفیت خوب وجود دارد و بر این اساس تضمینی برای درآمد کافی وجود ندارد.

برنامه اقتصادی «منطقه مالی» به تهیه کنندگی واحد برنامه های هیسپان تی وی، سه شنبه ها ساعت 20:30 به وقت تهران پخش و ساعت 4:30 چهارشنبه بازپخش خواهد شد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز