بررسی برندگان تندیس حافظ(بخش اول)؛

مبنای انتخاب برندگان جشن حافظ چه بود؟

۱۳۹۷/۰۵/۲۳ - ۱۰:۴۳:۴۹
کد خبر: ۷۴۰۵۸۴
مبنای انتخاب برندگان جشن حافظ چه بود؟
یادداشت_مجتبی احمدی

جشن حافظ از یادگاران ستاره فرهیخته سینمای ایران مرحوم علی معلم است که کماکان با مدیریت خانواده اش به شکل جدی دنبال می شود و این روزها که جشن حافظ با سر و صدای بسیار به نقطه پایان می رسید و کاندیدها برندگان تندیس را شناختند بسیاری تعجب زده شدند از چند و چون این انتخاب و اینکه مبنای انتخاب هر یک از برندگان چه فاکتورهایی بودند.

برخی معتقد بودند که جشنواره حافظ یک جشنواره رقابتی نیست در واقع قرار است از تمام خانواده سینما و تلویزیون به نوعی تقدیر  شود و در همین راستا برخی معتقد هستند اتفاقا جشنواره حافظ با نگاه فنی و دقیق مرحوم علی معلم است. بیشتر به دنبال این است که چهره ها با جایگاه هنریشان معرفی شوند. نکته ای که در تاریخ این جشنواره ماندگار قابل بررسی و اعلام است مستقیما به این نکته بر می گردد که با نگاهی اجمالی به کاندیدای اعلامی از سوی ستاد خبری جشنواره افراد منتخب همه جز موفق های سینما و تلویزیون و شبکه نمایش خانگی بودند و در واقع این انتخاب با نگاهی کاملا تخصصی  در حوزه سینما  و تلویزیون به برندگان اهدا شده است.

نشان ویژه عباس کیارستمی به اصغر یوسفی نژاد برای فیلم سینمایی ائو (خانه) رسید. سحر مصیبی برای مستند صفر تا سکو که اتفاقا نظر بسیاری از کارشناسان هم بود جایزه گرفت و  دکتر علی رفیعی جایزه ویژه علی معلم را به پاس سال ها فعالیت در عرصه هنر دریافت کرد. کماکان محسن تنابنده برای سریال پایتخت تقدیر می شود و جایزه می گیرد و البته رویا میرعلمی و بهرام افشاری بهترین های کمدی هستند. 

در اینجا این سوال پیش می آید که مبنای انتخاب بهترین بازیگری چه فاکتورهایی بوده است؟ انصافا بهرام افشاری جزو بهترین کمدین های این روزهای سینما و تلویزیون است و رویا میرعلمی با سبقه غنی تئاتری اش با سریال لیسانسه ها درخشید. بدیهی است که این دو در کنار دیگر کاندیدها جزو بهترین های کمدی سینما و تلویزیون باشند. 

معصومه بیات برای رگ خواب جایزه بهرین فیلم سینمایی را دریافت می کند. فیلم رگ خواب به کارگردانی حمید نعمت الله جزو آثار درخشان سال گذشته سینمای ایران محسوب  می شود و حق است که فیلمنامه این اثر قوی صاحب جایزه باشد. در  بخش بعدی دیگر برندگان این جشنواره را مورد بررسی قرار می دهیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز