بررسی برندگان تندیس حافظ (بخش دوم):

شهرزادی‌ها همه را غافلگیر کردند

۱۳۹۷/۰۵/۲۳ - ۱۰:۴۴:۵۵
کد خبر: ۷۴۰۵۹۱
شهرزادی‌ها همه را غافلگیر کردند
یادداشت_مجتبی احمدی

سریال شهرزاد را می توان به جرات به عنوان بهترین اتفاق سریالی تلویزیون در سال های اخیر دانست. طوریکه تمام فضای این پروژه از کارگردان، نویسندگان، بازیگران و حتی طراحان صحنه و دکور و موسیقی و... می توانستند صاحب تندیس بهترین از هر جشنواره داخلی باشند. سریال شهرزاد از چند زاویه قابل بررسی است. 

اول اینکه این مجموعه تلویزیونی تلنگری است به تلویزیون و تولیدات سیما چرا که این مجموعه نمایش خانگی در حالی با استقبال انبوه مخاطبان روبه رو شد که تلویزیون به دلایل مختلف نتوانست با این مجموعه رقابت کند.

e176f729-4657-48b2-a525-e1ab472065d1

سریال شهرزاد مخاطب را با شبکه نمایش خانگی آشتی داد چرا که هم در انتشار و هم در محتوا و ساختار با مخاطبش خوش قول و همراه بود. سریال شهرزاد جدا از جذابیت های بصری و آرتیستیک اثری خاص در کارنامه حسن فتحی به شمار می رود چراکه فیلمنامه قوی، بازی های خوب کارگردانی درست از نگاه منتقدان و صاحبان نظر در این عرصه نیز دور  نماند و نکته دیگر اینکه سریال شهرزاد  جزو معدود تولیدات داخلی است که هم نظر مخاطب عام و خاص را جذب کرده و هم منتقدان و کارشناسان صاحب سبک و البته هنرمندان به این اثر نمره قبولی دادند. سریال شهرزاد در  شب جشن حافظ ثابت کرد که برای بهترین بودن کماکان شرایط مهیا است.

برندگان سریال شهرزاد در بخش های متفاوت؛

شهاب حسینی، مصطفی زمانی و امیرحسین فتحی برای بهترین نقش مرد درام، 

رویا نونهالی، پریناز ایزدیار، گلاره عباسی، ترانه علیدوستی برای بهترین نقش زن درام،

بهترین مجموعه: شهرزاد (تهیه‌کننده: سیدمحمد امامی)،

بهترین فیلمنامه: شهرزاد (حسن فتحی، نغمه ثمینی)،

بهترین کارگردانی: حسن فتحی (شهرزاد).

8474088_990

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز