برای اجرای سمفونی پیروزی؛

دیدار از تمرین ارکستر سمفونی برای اجرای سمفونی پیروزی

۱۳۹۷/۰۵/۲۳ - ۱۳:۵۳:۰۳
کد خبر: ۷۴۰۷۴۳
دیدار از تمرین ارکستر سمفونی برای اجرای سمفونی پیروزی
معاون فرهنگی آموزشی بنیاد شهید به همراه مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی صبح روز سه شنبه ۲۳ مردادماه با حضور در تالار رودکی از تمرین ارکستر سمفونیک تهران برای اجرای سمفونی پیروزی دیدن کردند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و سالروز ورود آزادگان سرافراز کشورمان، معاون فرهنگی هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران به همراه مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی سه شنبه ۲۳ مردادماه با حضور در تالار رودکی تهران از تمرین ارکستر سمفونیک تهران برای اجرای سمفونی پیروزی به آهنگسازی مجید انتظامی دیدن کردند.

حجت الاسلام کاویانی معاون فرهنگی آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران با ابراز خرسندی از اجرای سمفونی پیروزی بیان کرد: خوشبختانه طی سال های اخیر شاهد اتفاقات بزرگی در عرصه هنر بودیم که یکی از این اتفاقات مهم توجه به موضوع فرهنگ ایثار و شهادت است. این در حالی است که دفاع مقدس و پیامدهای آن همواره موضوع مهمی برای توجه هنرمندان به این عرصه بوده که این توجه تاکنون توانسته بر اساس مستندات موجود در برگیرنده تولیدات خوبی در عرصه هنر باشد که می تواند پیام دفاع مقدس و فرهنگ ایثار را به نسل های بعد منتقل کند.

وی ادامه داد: در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و در آستانه سالروز ورود آزادگان به کشورمان شاهد رونمایی سمفونی پیروزی به آهنگسازی مجید انتظامی و رهبری ارکستر نادر مرتضی پور هستیم که توسط هنرمندان ارکستر سمفونیک تهران به مدیریت هنری شهرداد روحانی عرضه خواهد شد. به هر حال تمام تلاش ها انجام گرفته تا با همکاری بنیاد فرهنگی هنری رودکی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمین سمفونی مرتبط با آزادگان و ایثارگران کشور را تولید کنیم و بسیار خوشحالیم که هنرمندان نیز از این اتفاق ارزشمند استقبال کردند.

علی اکبر صفی پور مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی نیز پس از صحبت های کاویانی بیان کرد: در ۲ سال گذشته شاهد بودیم که ارکستر سمفونیک تهران از مجموعه های بنیاد فرهنگی هنری رودکی قطعه های متفاوتی را پیرامون آزادگان کشور تولید کرده است و همانطور که علاقه مندان به موسیقی می دانند سال گذشته نیز یک قطعه به آهنگسازی احمد پژمان در تالار وحدت اجرا شد که با استقبال خوب مخاطبان نیز مواجه شد.

وی ادامه داد: امسال افتخار داریم با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران سمفونی پیروزی از ساخته های مجید انتظامی را به مخاطبان ارایه دهیم که این سمفونی پیش از این تولید و ساخته شده بود اما اجرای زنده ای از آن وجود نداشت. به همین جهت روز چهارشنبه ۲۶ مردادماه ساعت ۱۸ این سمفونی با حضور هنرمندان و مسئولان رونمایی خواهد شد. ضمن اینکه یک گروه کر ۴۸ نفره به عنوان «همخوان» در کنار ارکستر سمفونیک تهران حضور خواهند داشت.

وی در بخش پایانی صحبت های خود گفت: به اعتقاد من اجرای سمفونی پیروزی مبدا خوبی برای شروع برنامه های ما در ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی خواهد بود و امیدوارم بتوانیم در این مدت برنامه ها و اجراهای قابل توجهی را به مخاطبان ارایه دهیم.

وی افزود: طبق تفاهمی که با دوستان انجام گرفته قرار است از اجرای فردا ضبط حرفه ای صورت گرفته و بعد از طی مراحل آماده سازی در قالب یک بسته تصویری و صوتی به مخاطبان ارایه شود.

سمفونی پیروزی به آهنگسازی مجید انتظامی، ترانه سرایی عبدالجبار کاکایی، رهبری مهمان نادر مرتضی پور، خوانندگی رشید وطن دوست و مدیریت هنری شهرداد روحانی ساعت ۱۸ روز چهارشنبه ۲۴ مردادماه با همکاری بنیاد فرهنگی هنری رودکی و معاونت فرهنگی آموزشی بنیاد شهید در تالار وحدت تهران برگزار می شود.

نظر شما