کیوان محمود نژاد در گفت و گوی اختصاصی با برنا؛

شان من بازیگر حفظ شود

۱۳۹۷/۰۵/۲۹ - ۰۹:۰۰:۰۰
کد خبر: ۷۴۲۶۹۰
شان من بازیگر حفظ شود
​کیوان محمود نژاد بازیگر کم کار این روزها که در دهه 70 و اوایل 80 در فیلم ها و سریال های زیادی از جمله: «سفر به چزابه»، « نیمکتی برای دو»، «یک اتفاق ساده)»، « گارد ساحلی»، «تا رهایی»، «کلانتر » و... به ایفای نقش پرداخته، در گفت و گو با برنا از باز یدر سریال «تک سواران» و حال و روز این روزهای خود می گوید که در ادامه از نظر می گذرانید.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ کیوان محمود نژاد با اشاره به اینکه بعد از سال ها در یک سریال تلویزیونی با مسعود تک آور همکاری می کند عنوان کرد: من بعد از مدتها سریالی به سفارش مرکز سیما فیلم بازی میکنم به تهیه کنندگی افشین صادقی و کارگردانی مسعود تکاور و همچنین نویسندگی نوشین پیرهادی.

او اضافه کرد: این سریال حدود صد بازیگر اصلی و فرعی دارد که جعفر دهقان، لیلا بلوکات، افسانه ناصری، مینا نوروزی، لیلا برخورداری، شهرام قائدی، محمد خیری، شهداد وثوقی، بهمن دان، بهرام ابراهیمی، کامران تفتی و... از آن جملهاند.

محمود نژاد در خصوص داستان سریال «تک سواران» گفت: من در این سریال نقش سربازی را بازی میکنم که "امید" نام دارد و در ژاندارمری کار میکند. این سریال اختلاف بین خاندانها را روایت میکند که وقتی با هجوم دشمن مواجه میشوند به یک اتحاد میرسند.

وی ادامه داد: «تک سواران» به اواخر دهه پنجاه و قبل از حمله عراق به ایران می پردازد. از پاسگاه و ژاندارمری که آن موقع وجود داشت تا خانوادههایی که با هم اختلاف جدی داشتند و در واقع با هم متحد شدند. این سریال 26 قسمت و در ژانر حماسی تولید می شود که نشان از اتحاد مردم و قومیتهای ایران مخصوصا قوم لر در ایران دارد. بازی من در این سریال تازه شروع شده و در  تمام 26 قسمت آن حضور دارم و تصور میکنم تصویربرداری آن تا آخر آبان یا آذر طول میکشد.

او درباره دلیل انتخاب این نقشِ عاشق پیشه اینگونه گفت: من در واقع این نقش را قبول کردم چون تنها نقش فانتزی و شاید کمی متفاوتتر نسبت به نقش های دیگریست که تاکنون بازی کرده ام و چون شخصیت "امید" در این سریال یک شخصیت طنز است از این جهت برای منحائز اهمیت و جذاب بود چراک "امید"کسی است که خدمتش تمام شده ولی به این دلیل که در آن منطقه کسی را دوست دارد 6 سال است که به خدمت سربازی مشغول است.

وی درباره همکاری‌های قبلی خود با مسعود تکاور به عنوان کارگردان این سریال اضافه کرد: در سال های 83، 84 در دو سریال به نامهای «داوطلب» و «قلب» همکاری کردیم که در هر دو سریال نقش اول را به عهده داشتم.

او افزود: همچنین با افشین صادقی، تهیهکننده «تک سواران» حداقل تجربه 6 تلهفیلم را دارم و از آخرین همکاری من با او بیش از 2 سال و نیم میگذرد.

محمود نژاد با توجه به کم کار بودن خود طی سه سال اخیر بیان کرد: من در طول این مدت به همراه همسرم آیلین کیخایی تئاتر کار کردم و نمایشهای متعددی را روی صحنه بردیم و دلیل کمکاری من در تلویزیون این بود که پیشنهادهای معقولی دریافت نکردم _یا اگر پیشنهادی می شد با توجه به اینکه در تلویزیون اسپانسرها هستند که مشخص میکنند چه کسانی باید بازی کنند و تلویزیون هم به ناچار به سلیقه اسپانسرها تن میدهد_به همین جهت ترجیه دادم با این شرایط بازی نکنم.

بازیگر «یک اتفاق ساده» خاطرنشان کرد: من از سال 74 در تلویزیون فعال هستم. فکر میکنم بیش از 50 پروژه در قالب تلهفیلم و سریال در کارنامه خود داشته باشم و در این پروژهها همیشه یا نقش اول به عهده من بوده یا یکی از نقشهای اصلی و مهم روی دوش من بود. ولی متاسفانه الان یا پیشنهادها قابل قبول نیستند (چه از نظر پرداخت، چه ساختار و چه از نظر مالی) و یا خیلی کم شدند.

محمودنژاد در خصوص فعالیت‌های پیش روی خود اعلام کرد: یک تئاتر با همسرم  کار میکنیم که یکی از متنهای خوب محمد یعقوبی با عنوان «دل سنگ» می باشد و احتمالا در تماشاخانه استاد انتظامی روی صحنه می رود. تمرینات ما برای این تئاتر آغاز شده و امید داریم اواخر شهریور یا اوایل مهرماه روی صحنه برویم.

بازیگر سریال «گارد ساحلی» تاکید کرد: من در طول این سه سال در کنار بازیگری کارهای تبلیغاتی برای چند برند بزرگ انجام دادم اما بازیگرهای زیادی مثل من هستند که جز بازیگری مهرات دیگری ندارند و در شریط  فعلی با سختی امرار معاش و گذران زندگی می کنند.

محمودنژاد اضافه کرد: روزی نیست از من این سوال نشود که چرا دیگر بازی نمیکنید؟ و من همیشه در پاسخ گفتم که باید از صدا و سیما بپرسید.

وی یادآور شد: صدا و سیما فرزندانی دارد که تحصیلکرده هستند و رزومه دارند، من و خیلی از همکارانم منتدار شاگردی استاد سمندرینها بودیم اما الان چرا تلویزیون فرزندان خود را فراموش کرده است؟ همه مثل من توانایی ساخت آگهی تلویزیونی ندارند که بتوانند زندگیشان را سپری کنند و متاسفانه باید بگویم که بسیاری از همکاران من خانه نشین شدند.

بازیگر فیلم سینمایی «سفر به چزابه» عنوان کرد: 10 سال است که هیچ برنام های بدون اسپانسر نمی چرخد. صدا و سیما دولتی است و وقتی ردیف بودجه دارد چرا باید سرمایه گذارها و اسپانسرها تصمیم گیرنده باشند و وارد  صدا و سیما شوند.

او اضافه کرد: متاسفانه 90 درصد از برنامه های ما اسپانسر دارند و این اصلا اتفاق خوبی نیست. خیلی از کارشناسان و تهیه کنندگان توانایی های من را میشناسند ولی حرفشان برش ندارد چون این اسپانسرها هستند که تعیین تکلیف میکنند.

محمود نژاد در پایان بیان کرد: ما ویترین صدا  و سیما هستیم. مانند دژبانی که جلوی درب پاگان ایستاده است، باید  منش و شأن انسانی من و افراد مثل من رعایت شود. تمام حرف من درباره تقسیم عادلانه کار است و اینکه اسپانسرها سیاستگذاری نکنند و مدیران نیز کمی با من و همنسلیهای من مهربانتر باشند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز