نئومارکسیسم در «شوکران» پنجم نقد می‌شود

خواهرزاده نیما یوشیج در شوکران

۱۳۹۷/۰۵/۲۸ - ۱۱:۳۳:۱۷
کد خبر: ۷۴۲۷۲۷
خواهرزاده نیما یوشیج در شوکران
«شوکران» پنجم میزبان «منوچهر آشتیانى» متفکر ٨٨ ساله، از پیشروان حزب توده ایران و جامعه‌شناس نئومارکسیست است.

به گزارش گروه فرهنگ و هرن خبرگزاری برنا؛ چهارمین قسمت برنامه تلویزیونى «شوکران» دوشنبه ۲۹ مرداد با حضور دکتر منوچهر آشتیانى، متفکر ٨٨ ساله و جامعه‌شناس نئومارکسیست از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

آشتیانی خواهرزاده نیما یوشیج، از پیشروان حزب توده ایران و از رهبران کنفدراسیون دانشجویان ایرانى خارج کشور در عصر پهلوى است و به پرسش‌های پیام ‌فضلی‌نژاد سردبیر برنامه پاسخ می‌دهد.

وی در این برنامه براى اولین بار خاطرات ناگفته خود از احسان طبرى و نورالدین کیانوری را بیان می‌کند و درباره فعالیت‌هاى مخفى  حزب توده پس از انقلاب، ماجراى بازسازى حزب در دوره خاتمى، روش رفرم در مارکسیسم و... توضیح می‌دهد.

برنامه «شوکران» در اولین قسمت خود میزبان دکتر داوود هرمیداس باوند سخنگوى جبهه ملى ایران و در برنامه دوم میزبان دکتر شاهین فرهت پدر سمفونى ایران بود. سومین قسمت شوکران نیز با حضور دکتر هوشنگ ماهرویان از جامعه‌شناسان معاصر روی آنتن رفت و چهارمین قسمت با حضور آیت‌الله ابوالقاسم علیدوست رئیس انجمن فقه و حقوق حوزه علمیه قم پخش شد.

«شوکران» محصول مشترک حوزه هنرى و شبکه چهار سیما به تهیه‌کنندگى على قربانى است که دوشنبه‌ها حوالی ساعت ٢١ روى آنتن می‌رود و بازپخش آن نیز روزهاى سه‌شنبه ١٠ صبح، جمعه ۱۴ و یکشنبه ساعت ١٩ است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز