از شبکه پرس تی وی؛

لذت تماشای آبشار خربزان در گرمای تابستان

۱۳۹۷/۰۵/۲۸ - ۱۵:۱۸:۱۷
کد خبر: ۷۴۲۹۲۹
لذت تماشای آبشار خربزان در گرمای تابستان
مخاطبان شبکه پرس تی وی همراه با برنامه «ایران» ضمن بازدید از دو جاذبه دیدنی استان ایلام؛ آبشار خربزان و غار خفاش ها، سفری به روستای کندوان در استان آذربایجان شرقی خواهند داشت.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ برنامه این هفته «ایران» شامل دو آیتم است که آیتم اول آن به معرفی آبشار خربزان و غار خفاش ها از جاذبه های طبیعی استان ایلام می پردازد.

در این قسمت از برنامه، آبشارهای هفتگانه خربزان در نزدیکی شهرستان دهلران به همراه روستای کنار این آبشارها، جنگل ها و پوشش گیاهی منطقه و تاریخچه پیدایش این آبشارها معرفی می شود.

غار خفاش ها در نزدیکی دهلران جاذبه طبیعی دیگر استان ایلام است که به معرفی آن پرداخته خواهد شد. این غار به طول 255 متر به دلیل زندگی هزاران خفاش در آن به این نام معروف شده است. وجود ده ها گونه خفاش در این غار فرصت خوبی را برای محققان فراهم کرده است تا در مورد این پستاندار تحقیق و مطالعه کنند.

برنامه «ایران» در ادامه سری به روستای کندوان از روستاهای استان آذربایجان شرقی و شهرستان اسکو می زند. در این آیتم، روستای کندوان با پیشینه تاریخی هفت هزار ساله معرفی می شود و جاذبه های گردشگری آن از جمله خانه‌هایی که به شکل کندوی عسل در دل کوه کنده شده است، به نمایش درمی آید.

معرفی معماری صخره ای روستای کندوان به عنوان یکی از سه روستای صخره‌ای جهان (کاپادوکیه در ترکیه و داکوتا در آمریکا که البته هر دو برخلاف کندوان خالی از سکنه هستند) و معرفی محصولات مختلف این روستا مانند عسل، گردو، بادام و همچنین صنایع دستی از جمله گلیم و جاجیم از دیگر بخش های این برنامه است.

برنامه «ایران» یکشنبه 28 مرداد ساعت 21:00 به وقت تهران به مدت 25 دقیقه از شبکه پرس تی وی پخش می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز