از شبکه پرس تی وی؛

نگاهی به نقش خارجی ها در دامن زدن به ناآرامی های اخیر در ایران

۱۳۹۷/۰۶/۰۶ - ۱۴:۴۸:۵۳
کد خبر: ۷۴۶۸۵۲
نگاهی به نقش خارجی ها در دامن زدن به ناآرامی های اخیر در ایران
شبکه پرس تی وی با مروری بر اعتراضات اخیر که با هدایت عوامل خارجی در کشور صورت گرفته به نقد و بررسی برنامه ریزی های صورت گرفته از سوی معترضان برای حضور در روز 28 مرداد (مطابق با سالگرد کودتای آمریکایی-انگلیسی در ایران) می پردازد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ برنامه «ایران امروز» ضمن پرداختن به شرایط اقتصادی موجود به عنوان بهانه اصلی این اعتراضات، شاخص‌های اصلی اقتصادی و روند آنها و همچنین سیاست های اشتباه دولت در این زمینه را مورد نقد و بررسی قرار می دهد.

این برنامه به تهیه کنندگی یوسف پور انوری و با حضور کارشناسان مختلفی همچون علی میرفتاح سردبیر روزنامه اعتماد، محمدرضا تابش نایب رییس فراکسیون امید مجلس، حسین نقوی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، امیررضا واعظی آشتیانی تحلیلگر سیاسی، محمد عطریانفر تحلیلگر سیاسی، حسن غفوری فرد عضو سابق مجلس شورای اسلامی، موسی حقانی تاریخ شناس، حمید روحانی موسس مرکز اسناد انقلاب اسلامی و عبدا... عبداللهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا به بحث و تبادل نظر پیرامون نقش عوامل خارجی در منطقه برای خروج طلا و دلار از ایران، نقش اپوزیسیون خارج از کشور و تهییج مردم از طریق شبکه‌های اجتماعی و نقش پررنگ رسانه‌های فارسی‌زبان خارجی (انگلیس و آمریکا) در دامن زدن به حرکت‌های اعتراضی براندازانه خواهد پرداخت.

در این برنامه ضمن مروری بر نقش رسانه هایی همچون بی بی سی در دامن زدن به اعتراضات در ایران و دور شدن آن از اصول حرفه ای رسانه به مسایلی همچون تعدد و گستردگی رسانه‌های ضدایرانی و منابع مالی آنها و شیوه‌های تبلیغی این رسانه‌ها پرداخته خواهد شد.

واکنش دولت های اروپایی و آمریکایی برای مقابله با اعتراضات و حرکت های براندازانه از جمله قطع اینترنت در اعتراضات داخلی انگلیس  بین 6 تا 11آگوست  سال 2011 و عدم پوشش کامل و واقعی اعتراضات عمومی مردم توسط رسانه های بزرگی همچون بی بی سی و سی ان ان از دیگر محورهای مورد بحث در این برنامه است.

«ایران امروز» که با اجرای لیلا فرامرزی روی آنتن می رود در ادامه ضمن اشاره به موضوع کشف سلاح از تظاهر کنندگان در اعتراضات اخیر در کشور به بررسی جمعیت شناسی معترضان پرداخته و استفاده از زنان و افراد سابقه‌دار و عدم حضور دانشجویان را به عنوان شگردهای عوامل ایجاد ناآرامی مورد بررسی قرار می دهد.

«ایران امروز» ساعت 01:00 بامداد چهارشنبه 7 شهریور روی آنتن شبکه پرس تی وی می رود. تکرار این برنامه چهارشنبه ساعت 06:00 و 19:00 ، پنجشنبه ساعت 08:00 و شنبه ساعت 11:00 پخش خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز