در شبکه پرس تی وی؛

بازتاب اندوه تلخ «نسل کشی در میانمار»

۱۳۹۷/۰۶/۱۲ - ۱۵:۱۶:۴۷
کد خبر: ۷۴۸۹۲۸
بازتاب اندوه تلخ «نسل کشی در میانمار»
مستند جدید شبکه پرس تی وی با موضوع نسل کشی مسلمانان در میانمار روی آنتن این شبکه رفت.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ مستند «روهینگیا: نسل کشی در میانمار» (Rohingya: Inside Myanmar's Genocide) به کارگردانی جانی میلر، واقعیت تلخ نسل کشی مسلمانان بی گناه میانمار را به تصویر کشیده است.

این مستند محصول سال 2018 است و داستان آن از اواخر سال 2017؛ زمانی که یکی از بزرگ ترین جنایات قرن در میانمار رخ داد، شروع می شود و به روایت رویداد تاسف باری می پردازد که طی آن، ارتش میانمار جنگی را با عنوان «عملیات پاکسازی» شروع می کند و به دنبال آن نیم میلیون روهینگیایی از خانه های خود آواره شده و به کشور همسایه بنگلادش فرار کردند و عده زیادی نیز کشته شدند که البته تعداد کشته شدگان هنوز معلوم نشده است.

«روهینگیا: نسل کشی در میانمار» روستایی را نشان می دهد که ممکن است هدف بعدی حملات ارتش میانمار باشد. این اثر همچنین به انعکاس صحبت های افرادی می پردازد که به آن سوی مرزها فرار کرده اند و ترس و نا امنی همچنان بر زندگی آنها سایه انداخته است.

جانی میلر مستندساز انگلیسی، ساخت دو اثر مستند دیگر با نام های «تراژدی اصلاحات روسیه» و «بازگشت نیروها در سوریه: آیا پایانی در راه است؟» برای شبکه پرس تی وی را نیز در کارنامه کاری خود دارد.

مستند «روهینگیا: نسل کشی در میانمار» به مدت 50 دقیقه امروز دوشنبه 12 شهریور ماه به روی آنتن پرس تی وی رفته است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز