مدیر اتاق خبر پرس تی وی:

شکستن انحصار و سکوت خبری رسانه های انگلیس دلیل عصبانیت آنها است

۱۳۹۷/۰۶/۱۸ - ۱۵:۴۱:۵۹
کد خبر: ۷۵۱۲۲۲
شکستن انحصار و سکوت خبری رسانه های انگلیس دلیل عصبانیت آنها است
مدیر اتاق خبر شبکه پرس تی وی، اقدام این شبکه در انعکاس خبر رای عدم اعتماد به رئیس گروه «دوستان اسرائیل» در حزب کارگر انگلیس را شکستن انحصار و سکوت خبری در بریتانیا خوانده و گفت: دلیل اصلی توجه به این خبر شاید این بوده که دیگر شبکه های خبری و دیگر خبرنگاران این موضوع را با علم به اینکه موضوع مهمی بوده است، پوشش ندادند و پرس تی وی درباره موضوعی اطلاع رسانی کرد که دیگر رسانه ها با سکوت از کنار آن می گذرند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ این اظهارات سید وحید تهامی مدیر اتاق خبر شبکه پرس تی وی در حالی اعلام شد که به دنبال اطلاع رسانی درباره رای عدم اعتماد به رئیس گروه «دوستان اسرائیل» در حزب کارگر این کشور، آتش خشم لابی صهیونیستی در انگلیس علیه پرس تی وی افروخته شد. در واقع پس از انتشار توئیت شبکه پرس تی وی درباره نشست داخلی اعضای حزب کارگر در منطقه انفیلد شمالی که طی آن اعضای حزب در این منطقه رای عدم اعتماد خود به ژوان ریان نماینده این حزب و رئیس گروه موسوم به «دوستان اسرائیل» را اعلام کردند، محافل و رسانه های حامی اسرائیل، موج جدیدی علیه پرس تی وی در این کشور به راه انداختند.

تهامی افزود: لزوم این اطلاع رسانی به اقتضای  کار خبرنگاری حرفه ای  و ربط ماجرا به مردم و جامعه احساس شده است و در این جلسه چه قبل از شروع و چه در حین جلسه و حتی بعد از جلسه اعلام نشده است که موضوعات مطرح شده فقط باید بین اعضای جلسه بماند، که نشان می دهد مخالفان انعکاس آن، شاید در مقطع وقوع آن از عمق تاثیرگذاری اطلاع رسانی درباره آن غافل بوده اند.

مدیر اتاق خبر پرس تی وی همچنین عنوان کرد: اگر دیگر شبکه های خبری و خبرنگاران در بریتانیا به درخواست ها و علایق مردم در خصوص دانستن اخبار درست جامعه عمل بپوشند برای دانستن اخبار اینچنینی توجه فقط به یک رسانه کشیده نمی شود و شکسته شدن انحصار خبری این رسانه ها از سوی رسانه ای چون پرس تی وی، تا این اندازه موجبات ناخشنودی برخی در انگلیس را فراهم نمی آورد.

وی ادامه داد: در واقع پرس تی وی توانست جایی باشد که دیگر خبرنگاران از آنجا غافل مانده بودند و بخشی از اخبار در این کشور را پوشش داد که دیگران پوشش ندادند. 

مدیر اتاق خبر پرس تی وی اظهار امیدواری کرد که آزادی بیان و چرخش آزاد اطلاعات صحیح به درک قوی تر جامعه از واقعیات آن بیانجامد و حالا که این تصاویر در اختیار این شبکه است، نگاه ما این است که پرس تی وی بهترین سعی خود را برای رساندن آن به مخاطب انجام داده است. 

تهامی اعلام کرد:  اینکه گفته شده یک شبکه خبری(پرس تی وی) در انگلستان بخاطر مسایل سیاسی ممنوع الکار است، یک نقض گسترده چرخش اطلاعات است و بیشتر به نظر می رسد از جانب گروه های راست افراطی و مردم فریب که این روز ها صلح اجتماعی و بین المللی را به خطر می اندازند و دائما به نفرت پراکنی مشغولند، به دولت ها  و مردم خورانده می شوند. 

وی تاکید کرد: پرس تی وی  آماده است درجهت آزادی اطلاعات و پوشش بهتر خبر مخصوصا اخباری که مردم سخت به آن دسترسی دارند بکوشد و تجربیاتش را به دیگر خبرگزاری هایی که گاه مثل این ماجرا از پوشش خبر عقب می مانند منتقل کرده و به آنها هم کمک کند.

این مدیر رسانه ای در پرس تی وی  تصریح کرد: ما  تمام خبرنگاران حرفه ای و غیر وابسته را همکار خود می دانیم و مطمئنیم هیچ خبرنگاری حاضر نیست همکارش به خاطر پوشش خبر، تحت فشار قرار بگیرد.

لازم به یادآوری است، ژوان ریان که انعکاس رای عدم اعتماد اعضای حزبش به او، تحرکات جدید علیه پرس تی وی را برانگیخته است، از سال 1997 میلادی تاکنون نمایندگی منطقه انفیلد شمالی را در مجلس عوام بر عهده داشته است. او شامگاه پنج شنبه شب گذشته از سوی هم‌حزبی‌های خود کنار گذاشته شد. ریان از منتقدین سرسخت جرمی کوربین رهبر حزب کارگر و گرایش‌های ضد صهیونیستی او به شمار می‌رود.

وی همچنین در  نقش مؤثری را در پذیرش تعریف ضد سامی گری متعلق به سازمان بین‌المللی اتحاد یادبود هولوکاست که بر اساس آن اعضای حزب کارگر دیگر قادر نخواهند بود تا رژیم صهیونیستی را با حزب نازی آلمان قیاس کرده و یا آن را نژادپرست بخوانند، ایفا کرده است. 

از این منظر، عدم کسب رأی اعتماد رئیس گروه دوستان اسرائیل توسط اعضای حزب کارگر که به فاصله کمتر از سه روز از پذیرش تعریف عملیاتی جدید در  کمیته اجرایی این حزب صورت می‌گیرد، حاکی از نارضایتی داخلی اعضا نسبت به عمق نفوذ رژیم صهیونیستی به شمار رفته و بی سبب نیست که اطلاع رسانی پرس تی وی از این موضوع حالا با موجی فزاینده از مخالفت های حامیان رژیم صهیونیستی در انگلیس مواجه شده است.

لابی صهیونیسم  نیز دیروز جمعه به بهانه لغو مجوز«پرس تی وی» از سوی سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های انگلیس (آفکام) و اشاره به این مساله که نشست یادشده مختص اعضای حزب کارگر بوده، خواستار انجام تحقیق دراین‌باره شده است. پایه این درخواست بر اعلام آفکام در سال 2012 میلادی مبتنی است که مجوز پخش برنامه‌های تلویزیون انگلیسی‌زبان «پرس تی وی» را در این کشور لغو کرد. 

رئیس حوزه انتخابیه انفیلد شمالی حزب کارگر نیز در توییتی اعلام کرده است که مساله حضور پرس تی وی در نشست اعضای این حزب را به دبیرخانه حزب کارگر گزارش کرده و دراین‌باره قرار است تحقیق شود. همه اینها در حالی صورت می‌گیرد که مردم بریتانیا نسبت به لابی و نفوذ رژیم صهیونیستی در سیاست‌های این کشور معترض هستند و در واقع  همین که اکثر رسانه های انگلیسی به جای انعکاس خبر عدم کسب رای اعتماد ریان، توییت «پرس تی وی» و موضع گیری لابی صهیونیسم را منعکس کرده اند، نشان دهنده ناکارامدی و جانبگرایانه کار کردن رسانه های این کشور است و دلیل اعتماد بسیاری از انگلیسی ها به پرس تی وی را روشن می کند.

نظر شما