مستند «۱۰ دقیقه»؛

نگاهی به دلایل بسته شدن حساب های شبکه های اجتماعی و کانال های برون مرزی ایران

۱۳۹۷/۰۶/۱۸ - ۱۶:۳۳:۳۷
کد خبر: ۷۵۱۲۳۸
نگاهی به دلایل بسته شدن حساب های شبکه های اجتماعی و کانال های برون مرزی ایران
برنامه مستند «10 دقیقه» در شبکه پرس تی وی به بررسی علل و اهداف بستن حساب های شبکه های اجتماعی و کانال های برون مرزی در هفته های اخیر می پردازد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر، این برنامه به تهیه کنندگی حبیب عبدالحسین، ضمن بررسی روند تبدیل کانال های اجتماعی و مردمی به رسانه هایی با اهداف خاص، رویدادی که طی آن اوایل شهریور ماه برخی حساب های شبکه های اجتماعی ایرانی در فیسبوک، توییتر و یوتیوب مسدود شد را مورد نقد و بررسی قرار می دهد.

در این مستند همچنین به نقش رسانه های اجتماعی اشاره می شود و تاریخچه رسانه ها از زمانی که تنها یک رسانه به عنوان جریان اصلی بر فضای فکری جهان حاکم بود تا تولد رسانه های دگراندیش (آلترناتیو مدیا) و روند رو به رشد آنها در جهت انعکاس صداها و نظراتی که در رسانه های جریان اصلی امکان بروز و ظهور نداشتند، مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

هدف گیری های جدید شبکه های اجتماعی از سوی رسانه های مسلط دنیا، اقدام همه جانبه رسانه های مسلط برای جلوگیری از برجسته شدن صداهای دگراندیش و دلایل اجتماعی اقبال مردم نسبت به رسانه های دگراندیش از دیگر محورهای مورد بحث در این برنامه خواهد بود.

گفتنی است حساب های شبکه های اجتماعی و کانال های برون مرزی ایرانی و چند صد حساب مرتبط با ایران در تاریخ 28 آگوست (3 شهریور) از سوی فیسبوک، توییتر و یوتیوب مسدود شده است که از جمله این حساب ها می توان به حساب توییتری هیسپان تی وی ،حساب یوتیوب العالم و حساب توییتری برنامه ایران امروز در شبکه پرس تی وی اشاره کرد.

مستند «10 دقیقه» دوشنبه 19 شهریور ماه ساعت 21:15 از شبکه پرس تی وی پخش می شود و تکرار آن چهارشنبه ساعت 03:15 ، پنجشنبه ساعت 09:15 ، جمعه ساعت 08:00 و شنبه ساعت 17:15 روی آنتن خواهد رفت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز