با محوریت دفاع مقدس؛

۹۰ درصد اتفاقات سریال «بچه های گروهان بلال» واقعی است

۱۳۹۷/۰۶/۲۲ - ۰۵:۱۹:۱۰
کد خبر: ۷۵۲۴۳۱
۹۰ درصد اتفاقات سریال «بچه های گروهان بلال» واقعی است
عبدالرحمن شلیلیان درباره سریال «بچه های گروهان بلال» گفت: 14 نوجوان نیز جزو شخصیت های اصلی هستند و بعضی ها برای اولین بار رو به روی دوربین آمدند، اما خیلی خوب بازی کردند.

عبدالرحمان شلیلیان کارگردان «بچه های گروهان بلال» در خصوص اینکه چطور شد به سراغ ساخت سریال دفاع مقدس که این روزها کمتر به آن پرداخته می شود، رفته است، گفت: من مجموعه خاطراتی از جنگ داشتم و به واسطه بهروز افخمی با امرالله احمدجو آشنا شدم و خاطرات را با او در میان گذاشتم و خواست که آن را به صورت مکتوب در اختیارش قرار دهم. خواستم قصه را بنویسد، اما گفت که مرا در نوشتن این خاطرات کمک می کند. این خاطرات شامل چند دفتر شد و می نوشتم و او می خواست که روی بعضی نکات بیشتر و روی بعضی دیگر کمتر تأکید کنم. همین روند را در کار با احمدجو ادامه دادم تا اینکه نوشته شد.

شلیلیان ادامه داد: بخش هایی که حالت نمایشی بیشتری داشت، برجسته شد و در همان ایام؛ یعنی سال 73 که شبکه یک گروه کودک داشت، مطرح کردیم. از آن سال کارها و سریال های دیگری پیش آمد و نتوانستیم این سریال را پیش ببریم. بنابراین، با دیدگاه و رویکردی جدیدی به متن و خط حرکت قصه رسیدیم.

او در خصوص بازه زمانی این سریال توضیح داد: موضوع این سریال مربوط به سال 67 است، اما از خاطرات هشت سال دفاع مقدس بهره گرفته است. من دوبار متن و فیلمنامه را نوشته بودم و به دلیل به وجود آمدن دیدگاه جدید دوباره سریال را به آقای حسین حکمت جو دادم و در نهایت هم امرالله احمدجو آن را بازنویسی کرد.

این کارگردان درباره لوکیشن و بازیگران نوجوان سریال نیز بیان کرد: قصه روی 30 نوجوان که جزو گروهان بلال بودند، تمرکز داشت و 14 نوجوان نیز جزو شخصیت های اصلی هستند و بعضی ها برای اولین بار رو به روی دوربین آمدند، اما خیلی خوب بازی کردند. سعی کردیم بچه های مستعد را از لحاظ چهره و بازیگری جذب کنیم.

او درباره لوکیشن نیز که در شهرک دفاع مقدس است، خاطرنشان کرد: اکیپ خیلی زیرفشار در سرما و گرمای شهرک بود و هماهنگی با ابزار جنگی و تیراندازی و انفجار سخت بود. 90 درصد اتفاقات «بچه های گروهان بلال» واقعی هستند.

وحید رهبانی، محمد حاتمی، مهرداد ضیایی، شهرام قائدی، امیررضا دلاوری، ارژنگ امیر فضلی، ایمان صفا، کاوه خداشناس، علی نعمت الهی، حسین توشه و ... از جمله بازیگران این سریال هستند.

سایر عوامل این سریال تلویزیونی عبارتند از: کارگردان: عبدالرحمن شلیلیان، تصویربردار: فرهاد مافی، صدا بردار: هادی ساعد محکم طراح صحنه و لباس: علی مربی، طراح چهره پردازی امید گلزاده، تدوین: بابک رضاخانی، موسیقی: آرمان موسی پور، جلوه های ویژه میدانی: حمید رسولیان، جلوه های ویژه بصری: علی تصدیقی، دستیار اول کارگردان: داوود باقری وسعید عباسی. برنامه ریز: سیاوش ستاری. مشاور پرژه: محمد علی باشه آهنگر، بازیگردان نوجوانان: محسن قصابیان، مدیر تدارکات: حامد عیدی، مدیر تولید: محمود ریحان صفت، روابط عمومی: مجتبی احمدی.

نظر شما