با هدف ارتقای سطح دانش و آموزش همکاران استانی؛

میز خدمت الکترونیک برای کارشناسان سینمایی استان ها

۱۳۹۷/۰۶/۲۴ - ۱۴:۰۳:۰۹
کد خبر: ۷۵۳۴۳۸
میز خدمت الکترونیک برای کارشناسان سینمایی استان ها
نشست آموزشی دو روزه کارشناسان سینمایی ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها با موضوع «میز خدمت الکترونیک» و با هدف ارتقای سطح دانش و آموزش همکاران استانی در سالن کنفرانس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ در آغاز این نشست آموزشی، ابوالفضل مردانلو مدیر کل برنامه و بودجه و تحول اداری سازمان سینمایی اعلام کرد: در راستای اجرای توسعه دولت الکترونیک و هوشمند سازی مبتنی بر تکریم ارباب رجوع و افزایش بهره وری و تسهیل امور، تعداد مجوز های صادره سازمان سینمایی از 21 مورد در قالب 9 مجوز تجمیع شده که از این تعداد 8 مجوز به صورت الکترونیکی به مراجعین ارائه می شود. 

وی افزود: با توجه به ایجاد  امکان دسترسی به سامانه های صدور مجوز در استان ها و تفویض اختیارات به ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استانی، نشست آموزشی برای مسئولین سینمایی این ادارات کل برگزار می شود. 

سازمان امور سینمایی در راستای توسعه دولت الکترونیک، اقدام به  هوشمند سازی مجوز های صادره و تجمیع آنها با عنوان " میز خدمت الکترونیک " نموده است و این مهم با هدف تحقق دولت الکترونیک و تحقق مدیریت هوشمند فرهنگی در سینما و ارتقای کیفیت خدمات کشوری در حوزه سینما و ارائه خدمات مناسب در حد و شان فعالان سینما در حال انجام است و در همین راستا  بخشی از وظایف قانونی در این بخش با تفویض اختیار به استان ها واگذار شده است

در این نشست نحوه کار سامانه های " آموزشگاه های آزاد سینمایی "، " موسسات سینمایی و غیر سینمایی "، " مراکز فنی "، " سالن های سینما " و "نمایش خانگی " در قالب کلاس های آموزشی به کارشناسان حاضر ارائه شد.

در مراسم پایانی این نشست دو روزه آموزشی ، رمضانعلی حیدری خلیلی، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم و ایام عزاداری اباعبدالله الحسین و همچنین گرامی داشت روز ملی سینما با اشاره باینکه  فعالیت های سینمایی در استان ها جدی تر از گذشته و با پیشرفت قابل ملاحظه در حال انجام است ابراز امیدواری کرد با همکاری بخش های سینمایی در ادرات کل ، سینما در استان ها به شأن و جایگاه مناسب خود دست پیدا کند.

این مدیر سینمایی خاطر نشان کرد: از زمستان سال گذشته بحث دولت الکترونیک در سازمان سینمایی به عنوان یک طرح محوری با جدیت دنبال شده است و گام نخست آن در تمرکز و صدور مجوزهای سینمایی بود که کلیه مجوزها ذیل این طرح لحاظ شد و بر اساس برنامه زمان بندی شده خرداد ماه سالجاری در تمام بخش های حاکمیتی سینما که منجر به صدور مجوز برای فعالان و متقاضیان این عرصه می شد  به مرحله نهایی رسید. 

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی در ادامه افزود: موفق شدیم با گذر از مراحل آزمایشی طرح و رفع نقاط ضعف و تامین نیازهای جدید از این بستر استفاده کنیم و به نوعی فارغ از زمان و مکان، تمام نیاز های حوزه فعالیتهای دولتی سینما که منجر به صدور مجوز می شود را از بستر اینترنت و به صورت مجازی خدمات رسانی کنیم تا نیاز به مراجعه حضوری نباشد.

وی ادامه داد: امیدواریم با کمک همکاران استانی بتوانیم تمامی تکالیف و ماموریت های سازمانی را مبتنی بر این سامانه های راه اندازی شده در سطح کشور انجام دهیم  .

 در پایان حیدری خلیلی اعلام کرد: در آینده نزدیک تمامی خدمات دولتی سینمایی با استفاده از ظرفیت مجازی و از طریق سامانه های طراحی شده به عنوان  میز خدمت الکترونیکی  سازمان سینمایی صورت می گیرد و امیدواریم سبه آن درجه و ظرفیت برسیم که خدمات ما به صورت روان و آسان ارائه و رضایت مطلوب از مخاطبان و متقاضیان حاصل شود.

شایان ذکر است در کارگاه های مختلف این نشست دوروزه،  مدیران کل حوزه های تخصصی سازمان سینمایی، محمد حسین فرج، علیرضا صدرالدینی ، محمد رضا فرجی و حسین پارسایی با طرح مطالبی پیرامون حوزه های تخصصی خود، به سوالات شرکت کنندگان پاسخ دادند.

نظر شما