در هیسپان تی وی؛

«قاتلی خاموش» در اسرائیل

۱۳۹۷/۰۷/۰۱ - ۱۴:۰۱:۰۰
کد خبر: ۷۵۵۸۳۳
«قاتلی خاموش» در اسرائیل
برنامه تسلیحاتی اسراییل از سری ترین برنامه های تسلیحاتی هسته ای در دنیاست. در مستندی که به پخش هیسپان تی وی رسیده به زوایای پنهان و تلخ این برنامه هسته ای اشاره دارد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ مستند «قاتل خاموش» به این موضوع می پردازد که در حالی تمامی کشورها از منظر برنامه های هسته ای خود تحت نظارت دایمی و شدید هستند، اما اسراییل از این قاعده مستثناست و توانسته تسلیحات هسته ای داشته باشد و جالب آنکه خواستار بررسی فعالیت های هسته ای دیگر کشور ها نیز هست. 

در این مستند به تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده اشاره می شود که بر اساس آن ها میزان بالای آلودگی هسته ای در اطراف نیروگاه دیمونا وجود دارد که شاهدی بر آزمایشات غیر قانونی هسته ای اسراییل و نشت آلودگی دارد. این مقدار زیاد آلودگی بر شهروندان فلسطینی تاثیر گذاشته است و حتی فراتر از مرزها مثلا جنوب اردن را نیز در بر می گیرد. نیروگاه هسته ای دیمونا 60 سال پیش ساخته شده و به احتمال فراوان برای کل منطقه آسیب زا است و ممکن است حادثه ای به وخامت چرنوبیل را رقم بزند. این مستند به تحلیل جوانب مختلف این موضوع پرداخته و لایه های پنهان فعالیت های هسته ای اسراییل را بررسی می کند. 

مستند «قاتل خاموش» (Silent Killer) محصول سال 2017 و به تهیه کنندگی کارمن مارکز و راشد رادوان، در مدت زمان 52 دقیقه امروز شنبه ساعت 16:30 به وقت تهران از شبکه هیسپان تی وی پخش و فردا ساعت 7:30 بازپخش می شود.

نظر شما