در آستانه هفته دفاع مقدس؛

هفته دفاع مقدس در تقویمی جهانی

۱۳۹۷/۰۷/۰۲ - ۰۵:۰۰:۰۰
کد خبر: ۷۵۶۱۳۷
هفته دفاع مقدس در تقویمی جهانی
دفاع مقدس، نام آشناترین واژه در قاموس حماسه های عزت آفرین ایران است که خاطرات دلاوری های آن، در تاریخ شکوهمند این دیار به یادگار خواهد ماند. زیباترین فصل این فرهنگ، خالقان این حماسه عظیم اند که با صلابت اراده و نور ایمان، رهنورد راه مقدّسی شدند که پاداش آن، جاودانگی و بقا بود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ در آستانه هفته دفاع مقدس ، شبکه های معاونت برون مرزی برنامه هایی را برای این ایام تهیه و تدارک دیده اند.

شبکه های رادیویی:

در اداره کل اروپا و آمریکا، رادیو اسپانیایی یک برنامه تولیدی و یک مصاحبه تهیه کرده و یک برنامه تولیدی هم تدارک دیده است. 

برنامه های ویژه هفته دفاع مقدس که رادیو ایتالیایی تهیه و پخش می کند، یک ویژه برنامه است که 31 شهریور و همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس پخش می شود و یک مصاحبه نیز در این خصوص تهیه کرده است.

7 ویژه برنامه نیز از رادیو انگلیسی پخش خواهد شد و مجموعه  73 قسمتی تحت عنوان «دفاع مقدس، حماسه هشت سال جهاد و مقاومت ایرانیان» نیز از این رادیو در حال پخش است. 

رادیو روسی از برنامه های تولید شده توسط گروه فرهنگ و معارف و تحقیق و تفسیر با موضوع هفته دفاع مقدس استفاده خواهد کرد این برنامه ها شامل خبر، تفسیر و تولیدی «بازخوانی روایت 8 سال حماسه دفاع مقدس» خواهد بود.

شبکه عربی – آفریقایی معاونت برون مرزی نیز در برنامه های «ایران الیوم» و «حدث و حوار» به موضوع دفاع مقدس خواهد پرداخت. رادیو هوسا و سواحیلی این شبکه نیز هر کدام دو ویژه برنامه به مدت 10 دقیقه دارند.

در اداره کل آسیای میانه، قفقاز و شمال خاورمیانه نیز رادیو ارمنی یک ویژه برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس تهیه کرده است همچنین مجموعه ای با عنوان بازخوانی «روایت هشت سال حماسه دفاع مقدس» در 7 قسمت تهیه شده و پوشش خبری اخبار مربوط به این ایام و استفاده از تفاسیر مرتبط و تهیه گزارش و مصاحبه با ایثارگران ارامنه جنگ تحمیلی از دیگر فعالیت های این رادیو است.

در رادیو آذری نیز برنامه های تولیدی : «ققنوس» ، «40 ایل لیک انقلاب » : با موضوع تاریخچه دفاع مقدس،  « قاراباغ، اسلام تورپاغی»: با موضوع ضرورت مقاومت اسلامی، یک اثر نمایشی دو قسمتی با درجه کیفی الف در موضوع دفاع مقدس ، 7 برنامه از مجموعه برنامه های «چراغ» : بیانات رهبر معظم انقلاب در موضوع دفاع و مقاومت اسلامی، «اسلام غنچه لری» : کودکان و دفاع مقدس ، «پنجره» : گزارش رویدادهای هفته دفاع مقدس، خبر و تفسیر و شناور همچنین برنامه زنده «ایلن سنه چای دئمیشم » با دعوت از رزمنده دفاع مقدس به رشادت های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس می پردازد.این رادیو همچنین تصاویر، ویدئوها و نمونه هایی از اشعار دفاع مقدس را در سایت رادیو بارگذاری خواهد کرد.

اداره کل شبه قاره و شرق آسیا : در رادیو پشتو 5 برنامه تولیدی و 3 مصاحبه برای هفته دفاع مقدس تهیه کرده است . رادیوهای ملایو ، بنگلا ، هندی و چینی هم هر کدام 3 برنامه هفته دفاع مقدس تهیه کرده اند. برنامه ها و رویدادهای این موضوع نیز  در تمامی رادیوها هم در بخش های خبری پوشش کامل داده می شود. 

شبکه سحر : 

بخش هایی از برنامه «نسیم زندگی» کانال اردو به هفته دفاع مقدس ارتباط دارد. همچنین در برنامه «جهان نما» نیز به این موضوع پرداخته شده است. برنامه میزگردسیاسی با موضوع دفاع مقدس نیز از دیگر برنامه  های کانال اردو برای هفته دفاع مقدس است.

در اول مهر هم فیلم سینمایی «چ» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا از این کانال پخش خواهد شد. کانال بالکان نیز این فیلم را در لیست پخش خود دارد. همچنین برنامه ویژه ای به مدت 30 دقیقه هم از این کانال پخش خواهد شد.  کانال های کردی و آذری هم در برنامه های خود به موضوع هفته دفاع مقدس خواهند پرداخت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز