در جشنواره سن سباستین؛

جایزه دستاورد هنری به یک آمریکایی رسید

۱۳۹۷/۰۷/۰۳ - ۱۰:۱۰:۱۴
کد خبر: ۷۵۶۷۷۵
جایزه دستاورد هنری به یک آمریکایی رسید
«دنی دیویتو» هنرپیشه، کارگردان و تهیه‌کننده آمریکایی برای یک عمر «دستاورد هنری» در عرصه سینما و تلویزیون را از جشنواره «سن‌سباستین» دریافت کرد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ «دنی دیویتو» هنرپیشه، کارگردان و تهیه‌کننده آمریکایی جایزه «دونوستیا» را برای یک عمر «دستاورد هنری» در عرصه سینما و تلویزیون را دریافت کرد.

امسال در همین جشنواره «جودی دنچ» هنرپیشه بریتانیایی و «هیروکازو کوره‌اِدا» نویسنده و کارگردان شهیر ژاپنی هم این جایزه را از جشنواره «سن‌سباستین» دریافت کردند.

دوویتو در مورد دریافت این جازه گفت: «اولین بار است که به این جزیره در اسپانیا می‌آیم و از دریافت این جایزه خیلی خوشحال و مفتخرم.»

او در مورد خاطرات کاری‌اش افزود: دهه نود بودکه با تارانتینو آشنا شدم. زمانی بود که داشت فیلم «سگ‌های انباری» را می‌ساخت. قرار شد در پروژه سینمایی بعدی او مشارکت داشته باشم. تارانتینو رفت و سال بعد آمد با کمپانی «جرزی فیلم» من قرارداد ساخت فیلم «داستان‌های عامه‌پسند» را امضا کرد.

بر اساس این گزارش، دنیل مایکل «دنی» دویتو جونیور زاده ۱۷ نوامبر ۱۹۴۴ در نیوجرسی بازیگر، کمدین، کارگردان و تهیه‌کننده آمریکایی است. از جمله فیلم‌های معروفی که او در آن بازی کرده میتوان به «بازگشت بتمن» و هم چنین به گویندگی در انیمیشن لوراکس اشاره کرد او درسریال تلویزیونی آمریکایی «فیلادلفیا همیشه آفتابی است» نیز به ایفای نقش پرداخت.

او همچنین در فیلم‌هایی مثل «مرگ بر اسموچی»،«هنگامی که در رم»، «ببین حالا کی حرف می‌زنه» ،«آرام باش»، «کمدین»، «جانی خطرناک» و «متیلدا» به عنوان کارگردان یا بازیگر فعالیت داشته‌است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز