خالق خاطرات جنگی دهه ۶۰ در فرهنگسرای گلستان؛

تجلیل از سعید صادقی، عکاس انقلاب اسلامی و دفاع مقدس

۱۳۹۷/۰۷/۰۳ - ۱۲:۲۹:۲۵
کد خبر: ۷۵۶۸۸۷
تجلیل از سعید صادقی، عکاس انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
همزمان با هفته دفاع مقدس آیین نکوداشت سعید صادقی عکاس برجسته دفاع مقدس در فرهنگسرای گلستان برگزار می شود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ سعید صادقی متولد سال 1332 در شهر  تبریز است. وی عکاسی را همزمان با دوران انقلاب اسلامی آغاز واز سال 1358 تا 1367 در روزنامه جمهوری اسلامی عکاسی کرد. سعید صادقی از 2 مهر 1359 تا پایان جنگ و عملیات مرصاد به عکاسی جنگ پرداخت. اوکه خالق خاطرات تصویری دفاع مقدس برای مردم است، در سال ۱۳۸۵ «نشان شجاعت» و در سال ۱۳۸۶ نشان درجه1 هنری «شورای انقلاب فرهنگی» را از آن خود کرد.

مجموعه عکس‌های « سعید صادقی » از دوران دفاع مقدس طی سال‌های 1359 تا 1367 با مدیریت هنری و محتوایی سیدعباس میرهاشمی و فرهاد سلیمانی در 256 صفحه مصور به چاپ رسیده  است.

در همین راستا به منظور پاسداشت از زحمات این هنرمند گرانقدر، مراسم نکوداشتی از سعید صادقی با حضور سعید اوحدی "رییس  سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران " ،اهالی فرهنگ و هنر و اصحاب رسانه عصر روز چهارشنبه مورخ 4 مهر ماه ساعت 17 الی 20  برگزار خواهد شد .

لازم به ذکر است؛در حاشیه این مراسم نمایشگاه عکسی با عنوان "طعم خاموش تصاویر" که  شامل 15 اثر برگزیده عکاس انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است جهت بازدید شهروندان در نگارخانه گلستان برپا خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز