در پیامی از سوی هیات مدیره بنیاد اکبر رادی؛

پیامی به مناسبت هفتاد و نهمین زادروز اکبر رادی

۱۳۹۷/۰۷/۱۰ - ۱۱:۳۵:۲۷
کد خبر: ۷۵۹۶۱۵
پیامی به مناسبت هفتاد و نهمین زادروز اکبر رادی
هیات مدیره بنیاد اکبر رادی به مناسبت هفتاد و نهمین زادروز اکبر رادی پیامی را منتشر کرد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ هیات مدیره بنیاد رادی متشکل از حمیده بانو عنقا، فریندخت زاهدی، آرش رادی، هادی مرزبان، فرامرز طالبی، بهروز محمودی بختیاری، شهرام کرمی و بهزاد صدیقی به مناسبت دهم مهر ماه هفتاد و نهمین زادروز اکبر رادی پیامی را منتشر کرد.

متن پیام به شرح زیر است:

«دهم مهرماه سال ۱۳۱۸ اکبر رادی رشت را، ایران را و جهان نمایشنامه نویسیِ فارسی را به ظهور خود آراست. ۶۸ سال با نجابت و خلاقیت زیست و معصومانه و محترمانه هم آسمانی شد.

اکنون یازده سال است که ایران، اکبر رادی ندارد. یازده سال است که ادبیات نمایشی فارسی، یکی از قلل شامخ و استوار نویسندگی خود را در آسمان ها می جوید و یازده سال است که دلتنگیِ حضورش در فضاهای هنری کشور بازتاب دارد. با این وجود، بیش از نیم قرن است که حضور پررنگ او را احساس می کنیم و با دو دیده دیدیم که او مرد نکونام تئاتر ایران است که به اعتبار همین نکونامی و اجتهاد حضرت سعدی، نمیرد هرگز.

 امتداد حیات او را از این پس در خوانش و اجرای آثارش خواهیم دید و زادروز معنوی او را همواره پاس خواهیم داشت. تولد او، تولد نجابت و مهربانی است؛ آن چه جامعه ما بدان سخت محتاج است. درود بر او که آمدنش به تئاتر ایران بسیار افزود و چون اویی را رفتن نیست.»

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز