به بهانه ۱۱ مهر، تولد عادل فردوسی پور؛

تولدت مبارک پسر شیطون فوتبال!/ عادل فردوسی پور مردی که بی فوتبال نمی‌خوابد!

۱۳۹۷/۰۷/۱۱ - ۱۲:۲۱:۱۳
کد خبر: ۷۶۰۰۶۹
تولدت مبارک پسر شیطون فوتبال!/ عادل فردوسی پور مردی که بی فوتبال نمی‌خوابد!
یادداشت- مجتبی احمدی

امروز 11 مهر، زادروز عادل فردوسی پور گزارشگر فوتبال، تهیه‌کننده، مجری تلویزیونی، مترجم و مدرس دانشگاه صنعتی شریف است. مردی که خیلی از علاقه مندان فوتبال او را به عنوان نفر اول مرد رسانه در عرصه ورزش به خصوص ورزش فوتبال می شناسند. او دیوانه فوتبال است و تمام زندگی اش با این ورزش عجین شده است.

در تمام لحظات زندگی اش از فوتبال حرف می زند، اگرچه به عنوان یک تحصیلکرده دانشگاه صنعتی شریف می تواند در عرصه های مختلف فعالیت داشته باشد و حتی این روزها به عنوان استاد دانشگاه نیز فعال است اما او تمام اوقات زندگی اش را براساس فوتبال برنامه ریزی می کند. تقریبا می توان گفت کمتر مسابقه ای است که در دنیا از دست او در برود و کمتر حاشیه ای در فوتبال اتفاق می افتد که او در دل آن حاضر نشود. اگرچه سعی می کند زندگی بدون حاشیه ای داشته باشد اما فوتبال با تمام حواشی اش در کنار زندگی او همیشه حاضر است.

در سال های اخیر شاید شیطنت هایی به سبک و سیاق کاری او در برنامه نود اضافه شده باشد اما کماکان مرد اول فوتبال تلویزیون محبوب است و این محبوبیت تقریبا رنگ و لعابی ندارد و بیشتر به کاراکتر کاریزماتیک عادل باز می گردد.

11 مهر روز تولد اوست و قطعا می توان تولد این پسر فوتبالی را تولد فوتبال در رسانه نامید.

*در مورد فردوسی پور بیشتر بدانید

عادل فردوسی‌پور در ۱۱ مهرماه ۱۳۵۳ در شهرآرا، تهران زاده شد. او اصالتاً اهل شهر رفسنجان در استان کرمان است. . او کار رسانه‌ایِ خود را در سال ۱۳۷۲ با روزنامه‌نگاری در روزنامه ابرار ورزشی به سردبیری اردشیر لارودی آغاز کرد. عادل در آن زمان، دانشجوی سال سوم کارشناسی بود و در بخش ترجمهٔ صفحهٔ فوتبال خارجی کار می‌کرد. او پس از قبولی در آزمون گزارشگری صدا و سیما، کمی از روزنامه‌نگاری فاصله گرفت. او برای مجله ورلد ساکر چند یادداشت نوشته‌است.

ابتدا به گزارش برنامهٔ منتخب ورزشی (برنامه‌ای آرشیوی از شبکهٔ سوم سیما که در نیمه‌شب پخش می‌شود) می‌پرداخت. فردوسی‌پور کم‌کم پیشرفت کرد و توانست بازی‌های بهتری را گزارش کند. او پس از گزارش‌های خوبش در جام جهانی ۱۹۹۸، توانست خود را به همه بشناساند و از آن پس بود که به‌عنوان گزارشگر بازی‌های زنده و مهم انتخاب شد.

در مراسم اهدای توپ طلای فوتبال ایران نیز جایزهٔ بهترین گزارشگر را از افشین قطبی دریافت کرد.

مجلهٔ نیوزویک در سال ۲۰۰۹، به دلیل محبوبیت گسترده، او را به‌عنوان یکی از بیست فرد قدرتمند ایران در نظر گرفت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز