همراه با گزارشگران «دوربین بر دوش» هیسپان تی وی:

فقط ۱۰ روز برای گرفتن مجوز سلاح در اروگوئه

۱۳۹۷/۰۷/۱۱ - ۱۵:۰۶:۳۶
کد خبر: ۷۶۰۱۹۰
فقط ۱۰ روز برای گرفتن مجوز سلاح در اروگوئه
در اروگوئه به تعداد کسانی که برای مسائل امنیتی سلاح حمل می کنند، روز به روز بیشتر می شود و این در حالی است که گرفتن مجوز حمل سلاح در این کشور بیشتر از 10 روز زمان نمی برد. افزایش خشونت در این کشور و تعداد بسیار بالای سلاح گرم ثبت نشده از موضوعات این هفته «دوربین بر دوش» هیسپان تی وی است.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، برنامه «دوربین بر دوش» این شبکه حاصل تلاش گزارشگران و خبرنگارانی است که در کشورهای مختلف آمریکای لاتین سعی در نشان دادن مشکلات، گرفتاری ها و حتی پیشرفت های کشور مورد نظر را دارند. 

در نخستین گزارش، سری به مکزیک زده شده تا آمار کودکان کار را بررسی کند. به گزارش سازمان بین المللی کار، در سال 2016، تعداد 197 هزار کودک کار شناسایی شده اند که توسط شرکت یا فردی استخدام شده اند که این کودکان غالبا زیر سن قانونی کار هستند. در Chiapas (از ایالت های مکزیک) هنوز 117،000 کودک وجود دارد که در فعالیت های مختلف و عمدتا در بخش کشاورزی کار می کنند. این برنامه به بررسی زوایای مختلف این موضوع می پردازد.  

فروشندگان دوره گرد در جمهوری دومینیکن، سوژه گزارش بعدی دوربین بر دوش است. بیش از چندین بار اعلام شده که با این فروشندگان برخورد می شود و به دنبال آن هستند که فعالیت آن ها را متوقف کنند، ولی هیچ کدام موفقیت آمیز نبوده است. بعضی ها معتقدند که به خاطر مزاحمت این افراد باید جلوی کار آنها گرفته شود و بعضی دیگر معتقدند این افراد نان آور خانواده هستند و مزیت حداقلی اینگونه فعالیت ها این است که دیگر رو به بزهکاری نمی آورند. 

«بیماری های جنسی در ایالات متحده رکورد شکنی می کنند»، موضوع گزارش بعدی دوربین بر دوش است. بر اساس گزارشی که در برنامه به آن استناد می شود، در 5 سال گذشته، در کالیفرنیا میزان گسترش عفونت های ناقل از راه جنسی افزایش 40 درصدی داشته است. اما بیشتر نگرانی ها از این است که این افزایش در بین جوانترین قشر جامعه مشاهده می شود. با توجه به گزارش های مربوط به مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها، بیش از 20 میلیون مورد جدید بیماری های ناقل از راه جنسی در ایالات متحده هر سال ثبت می شود. 

مساله امنیت در اروگوئه همیشه یک از موضوعات گزارشگران است. گرفتن مجوز حمل سلاح در این کشور بیشتر از 10 روز زمان نمی برد که داشتن مهارت های تیراندازی و ذهنی از شرایط آن است. 
این برنامه تشریح می کند که اروگوئه از نظر میزان حمل سلاح در جهان رتبه پنجم را به خود اختصاص داده و مسئله نگران کننده این است که این کشور در سال 2016 رتبه هشتم را داشته است. افزایش خشونت در این کشور باعث شده است که مردم برای حفظ امنیت بیشتر، به دنبال داشتن سلاح گرم باشند.

برنامه «دوربین بر دوش» (Camara al Hombro) چهارشنبه شب هر هفته ساعت 00:30 بامداد به وقت تهران  به روی آنتن می رود و بازپخش آن همان روز ساعت 13:03 است.
 
 

نظر شما