با حضور رئیس سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی برگزار شد:

رونمایی از سامانه پایش مردمی"ساپرا"

۱۳۹۷/۰۷/۱۶ - ۱۵:۳۷:۲۴
کد خبر: ۷۶۲۱۴۷
رونمایی از سامانه پایش مردمیساپرا
مراسم رونمایی از سامانه پایش مردمی «ساپرا» و مراسم اعطای هفت مجوز به مدیران رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر با حضور لطف‌الله سیاهکلی، رئیس سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی برگزار شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ لطف‌الله سیاهکلی، شعار سازمان سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی را رسیدن به محتوای صحیح و سالم و پاک عنوان کرد و گفت: محتوای صحیح، محتوایی است که در آن مستندات و ادبیات رعایت شده باشد. محتوای سالم نیز محتوایی است که روی مخاطب اثر منفی ندارد و محتوای پاک هم حلال و حرام را رعایت کرده باشد.

سیاهکلی تأکید کرد: با همکاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و آماده کردن زیرساخت‌های لازم از سوی سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی، قرار است زمینه‌های اجرای قانون کپی‌رایت را در کشور راه‌اندازی کنیم.

رئیس سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی تأکید کرد: ما بر اساس نیاز مردم باید پیش برویم تا بتوانیم نیازهای مردم را در این زمینه برآورده کنیم .

سیاهکلی با بیان اینکه محتوای فضای مجازی را به دو بخش کاربر محور و ناشر محور تقسیم کرده‌ایم، خاطر نشان کرد: در محتوای ناشر محور، مسئولیت مستقیم انتشار محتوا با مدیر رسانه است و در مورد محتوای کاربر محور با توجه به اینکه نظارت پیش از پخش وجود ندارد نیازمند نظارت جدی در این حوزه هستیم.

رئیس سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی، امنیت ملی، منفعت عمومی و وحدت را معیار کار این سازمان عنوان کرد و گفت: شما مدیران رسانه‌ها که به منظور ایجاد کسب و کار، سایت اینترنتی راه‌اندازی کرده‌اید، در قالب رسانه‌های عمومی قرار می‌گیرید و عامه مردم از خدمات شما بهره‌مند می‌شوند.

سیاهکلی همچنین از برگزاری کلاس‌های آموزشی ویژه مدیران رسانه‌های دارای مجوز از 25 مهر در دانشکده صداوسیما با حضور استادان برجسته کشوری خبر داد و گفت: در این کلاس‌ها 10 سرفصل آموزشی درنظر گرفته شده است و حضور در این کلاس‌ها برای تمدید مجوز رسانه‌ها اجباری است.

رئیس سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی گفت: پنج دفتر برای اعطای مجوز به سریال‌ها و مستندهایی که برای توزیع در فضای مجازی تولید می‌شوند، راه‌اندازی شده است تا در ارزیابی محتوای چالش برانگیز به مدیران رسانه‌های صوتی و تصویری کمک کند.

سیاهکلی تأکید کرد: معاونین و مدیران سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی پس از تصویب کلیات، در حال نوشتن مقررات جزئی هستیم و هر کدام از مدیران رسانه‌های دارای مجوز و علاقه‌مند به حوزه قانونگذاری می‌توانند در این جلسات شرکت کنند.

رونمایی از سامانه پایش مردمی «ساپرا»

در ادامه این نشست، الفخانی، معاون پایش و نظارت صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی درباره جزئیات سامانه پایش مردمی «ساپرا» گفت: نشان «ساپرا» به منظور استفاده از پیشنهادها و انتقادهای مردمی نسبت به محتواهایی که در سایت‌های دارای مجوز از سوی این سازمان منتشر می‌شوند، قرار می‌گیرد و مخاطبان می‌توانند در قالب هشت سرفصل فرهنگی، اجتماعی، مذهبی، اقتصادی، سیاسی، آموزشی و سرگرمی، نظرشان را ثبت کنند. او افزود: بخش انتقادها نیز در قالب پنج سرفصل، انتقادهای مخاطبان را دریافت می‌کند.

در پایان این نشست، مراد عنادی مدیر سایت فرهنگ ایرانیان، هومان قاسمی‌خواه مدیر رسانه رسنو، مهدی حبییی مدیر رسانه نواز، فرشید نوروزخوانی مدیر رسانه ایران آلارم، زهرا پروان مدیر رسانه آوا و نوا، نگار آشتیان مدیر رسانه پیشتاز مووی و اسماعیل خلیل‌زاده مدیر رسانه لایو، مجوز رسانه‌های های صوت و تصویرشان رادریافت کردند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز