از نگاه پرس تی وی؛

طولانی ترین اعتراض ضد جنگ در مقابل مجلس انگلستان

۱۳۹۷/۰۷/۲۲ - ۱۳:۰۳:۵۵
کد خبر: ۷۶۴۴۳۲
طولانی ترین اعتراض ضد جنگ در مقابل مجلس انگلستان
«برایان هو: تا زمانی که طول می کشد» (Brian Haw: As Long as it Takes) عنوان مستندی در شبکه پرس تی وی است که به بررسی طولانی ترین اعتراض ضد جنگ در مقابل مجلس انگلستان می پردازد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ این مستند به کارگردانی زهره خیرالدین محصول سال 2012 شبکه پرس تی وی است و در 2 قسمت به روایت داستان مبارزه شخصی به نام برایان هو علیه جنگ می پردازد.

قسمت اول این مستند با شرح خلاصه ای از زندگینامه برایان آغاز می شود و در ادامه به بررسی دلایل او برای طولانی ترین اعتراض ضد جنگ در برابر مجلس انگلستان پس از تحریم اقتصادی و مرگ و میر کودکان عراقی در اثر کمبود دارو می پردازد.

این مستند اعتراض مداوم با زندگی در خیابان که تا زمان مرگ برایان به مدت ده سال به طول انجامید را به تصویر کشیده و نشان می دهد وی پس از حادثه 11 سپتامبر و حملات بریتانیا و آمریکا به افغانستان و عراق در عزم خود راسخ تر شده تا صدای بچه ها و مردم مظلومی که در این دو کشور با ادعای ایجاد دموکراسی به قتل رسیده اند را به گوش مردم جهان برساند.

در این قسمت ابعاد مختلف این اقدام که بارها باعث رنجش مقامات دولتی بریتانیا شده مورد بررسی قرار می گیرد و تلاش های دولت برای خلاص شدن از شر برایان به تصویر کشیده می شود.

قسمت دوم مستند «برایان هو: تا زمانی که طول می کشد» با پنجمین سالگرد مقاومت برایان و اعتراض دائمی او در مقابل پارلمان انگلستان شروع شده و نشان می دهد که فعالیت های برایان چه دستاوردهایی برای مبارزین علیه جنگ و حامیان صلح به ارمغان آورده و چگونه او را به سمبل مبارزات علیه جنگ تبدیل کرده است.

این مستند در ادامه به تلاش های دولت بریتانیا در جهت تصویب قانون برای محدود کردن فعالیت های برایان و همچنین قوانینی علیه آزادی مردم در حق داشتن اعتراض اشاره می کند و در نهایت نشان می دهد که با وجود همه ترفند های دولت در برابر برایان، او به اعتراض خود ادامه می دهد تا اینکه در سال 2011 ،مرگ او را از ادامه این اعتراض طولانی و شگرف باز می دارد.

مستند «برایان هو: تا زمانی که طول می کشد» 23 و 24 مهر ماه ساعت 04:00 به وقت تهران به مدت 25 دقیقه ای از شبکه پرس تی وی پخش می شود و تکرار آن در چهار نوبت در ساعات 09:00 ، 15:00 ، 21:00 و 01:00 روی آنتن می رود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز