مدیر تماشاخانه پالیز در گفت و گوی اختصاصی با برنا؛

دلیل تعطیلی تماشاخانه پالیز و پیگیری های قانونی

۱۳۹۷/۰۷/۲۳ - ۱۵:۱۳:۴۰
کد خبر: ۷۶۴۵۱۹
دلیل تعطیلی تماشاخانه پالیز و پیگیری های قانونی
فرامرز پالیزدار مدیر تماشاخانه پالیز درباره سرنوشت این تماشاخانه توضیحاتی ارائه داد.

فرامرز پالیزدار مدیر تماشاخانه پالیز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری برنا، با اشاره به تعطیلی این تماشاخانه اظهار داشت: شخصی بنام محمد حبیبی که ما زمین را از وی اجاره کرده و تماشخانه پالیز را در ان ساختیم ،مالک ملک خیابان سپند نمی باشد و این مکان را خودشان از شخص دیگری اجاره کرده اند و ایشان موجر ما بودند، پس از اینکه سه ماه از موعد قرارداد ما گذشت علیرغم  تعهد اخلاقی و شفاهی که در حضور دیگران برای تمدید داده بودند، تقاضای اجاره 70 میلیون ماهانه و ودیعه 500 میلیونی تومانی کردندکه از عهده ما خارج بود.لذا بخاطر حق انتفاعی که طبق قانون داشتند دستور تخلیه دریافت نمودند و طبیعتاً ما مجبور به تخلیه این مکان شدیم.

پالیزدار خاطرنشان کرد: موجر این مکان که پیش از این با عنوان تماشاخانه پالیز فعالیت داشته،  به دروغ خود را مالک آنجا می خواند تا تاریخ 23 دی ماه امسال با صاحب و مالک اصلی آن قرارداد دارد و خودشان نیز در این تاریخ مجبور به تخلیه این مجموعه خواهند شد و سرنوشت آنجا کاملاً نامشخص است. متأسفانه در مصاحبه‌ای که با یکی از رسانه‌های مجازی داشتند مطالب نادرستی را بیان کردند که  برداشت‌های اشتباهی از آن شد. البته این موضوع از طریق مراجع ذی صلاح و قضایی در حال پیگیری است

وی افزود: در آن مصاحبه عنوان شده که ایشان این مجموعه را از بانک ملی خریداری کرده‌اند اما چنین ادعایی دروغ است و بر اساس اسناد و مدارک موجود، این مکان را وی از شخصی دیگری اجاره کرده‌اند که بخاطر اینکه در ترهین بانک بوده درحال انتقال سند اجرایی به بانک می باشد و شخص نامبرده بدروغ ادعای مالکیت نموده است . از اینرو به جامعه هنری توصیه می کنم در برخورد با نامبرده جانب احتیاط را رعایت کنند. نکته دیگر اینکه موسسه پالیز تنها وسایل و امکانات خود را طبق صورتجلسه دادورز محترم شورای حل اختلاف از محل فوق خارج نموده است و بخشی از آن مانند سالن شماره 2 و مستحدثات کنار آن و همچنین وسایل و تجهیزات فنی و رفاهی بدلیل مزاحمت و ممانعت اقای حبیبی در محل مانده است.

وی در ادامه ضمن انتقاد از متولیان فرهنگی و هنری کشور افزودند .متأسفانه حمایتی کافی از بخش خصوصی در حوزه فرهنگ و هنر صورت نمی‌گیرد و ما طبق رسالتی که در این حوزه بر خود فرض دانسته ایم، مطمئناً تلاش خود را برای ادامه فعالیت تئاتر پالیز در مکان دیگری خواهیم داشت.

پالیزدار در پایان اظهار داشت: ما به دلیل عدم حمایت از بخش خصوصی شاهد تعطیلی  تماشاخانه‌های خصوصی بیشتری هستیم و با این حال همچنان در تلاش برای تأسیس دوباره این تماشاخانه در جای دیگری هستیم تا پالیز در مکانی دیگر به فعالیت خود ادامه دهد.

نظر شما