به کارگردانی و تهیه کنندگی اصغر بختیاری؛

روایت «داستان های کربلا» در مسیر پیاده روی اربعین

۱۳۹۷/۰۷/۲۴ - ۲۳:۰۰:۰۰
کد خبر: ۷۶۵۴۰۸
روایت «داستان های کربلا» در مسیر پیاده روی اربعین
مستند «داستان های کربلا: ابوحسین» (Stories of Karbala: Abu Hussein) به مناسبت اربعین سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) از شبکه پرس تی وی پخش خواهد شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ این مستند به کارگردانی و تهیه کنندگی اصغر بختیاری محصول سال 2015 سازمان سینمایی اوج است و داستان مردی به نام ابوحسین را در سفر به کربلا و پیاده روی اربعین حسینی به تصویر می کشد.

در این مستند با ابوحسین که صاحب رستورانی در میانه راه کربلا است و در ایام پیاده روی اربعین رستورانش را به پناهگاهی برای زنان و کودکان در راه مانده تبدیل می کند، همراه می شویم.

این مستند همچنین به بیان سرگذشت فردی به نام  «علی کریم عیدان» که به همراه همسر و فرزندانش در رستوران ابوحسین زندگی و کسب درآمد می کند، می پردازد. وی در زمان جنگ ایران و عراق طبق فرمایش امام خمینی (ره) از جنگ با ایران و شیعیان سر باز زده و همین اقدام باعث شده تا خانه خود را از دست داده و سرباز فراری شود.

علی کریم عیدان به شرح خاطرات پیاده روی به کربلا در دورانی که پنهانی زندگی می کرده و از دست نیروهای بعثی فراری بوده است، می پردازد و از روزهایی می گوید که مردم و شیعیان عراق بعد از رفتن صدام، توانستند رنگ آزادی و زندگی واقعی را ببینند.

مستند «داستان های کربلا: ابوحسین» در ادامه با علی کریم همراه شده و تلاش های او را برای پذیرایی از زائران حسینی به تصویر می کشد. او درآمد خود را صرف پذیرایی از زائران می کند و معتقد است که نام حسین برای او و خانواده اش برکت می آورد.

«داستان های کربلا: ابوحسین» سه شنبه 8 آبان ماه همزمان با اربعین حسینی ساعت 04:00 به وقت تهران به مدت 25 دقیقه از شبکه پرس تی وی پخش می شود و تکرار آن نیز در ساعات 09:00 ، 15:00 ، 21:00 و 01:00 پخش خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز