بررسی «قاره ها»ی هیسپان تی وی:

۱۰ روز دیگر برزیل چپ می شود یا راست

۱۳۹۷/۰۷/۲۵ - ۱۳:۲۲:۵۷
کد خبر: ۷۶۵۸۰۰
۱۰ روز دیگر برزیل چپ می شود یا راست
برنامه «قاره ها»ی هیسپان تی وی به تهیه کنندگی سباستین سالگادو، در این برنامه به انتخابات ریاست جمهورری برزیل که به دور دوم کشیده شده و رقابت اصلی میان دو نامزد راست افراطی و چپگرای برزیل خواهد پرداخت.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ یکشنبه 7 اکتبر (10روز گذشته) انتخابات ریاست جمهوری برزیل برگزار شد و ژایر بالسونارو، نامزد راست افراطی در این انتخابات ۴۷ درصد آرا را کسب کرده و رقیب اصلی او فرناندو حداد، نامزد حزب کارگر، ۲۸ درصد آرا را به دست آورد. این دو حالا باید در دور دوم انتخابات (روز ۲۸ اکتبر) شرکت کنند زیرا به حد نصاب ۵۰ درصد نرسیده اند.

سالگادو در این برنامه نظرات کارشناسان را در خصوص آینده برزیل در صورت پیروزی بالسونارو بررسی خواهد کرد. برنامه بدان می پردازد کا ژایر بولسونارو که به‌ ترامپ برزیل شهرت یافته، افسر سابق ارتش است که توانسته با تکیه بر وعده مبارزه با فساد و سامان دادن به نظام مالیاتی کشور، در انتخابات اخیر حزب خود را از حاشیه به متن بزرگترین کشور آمریکای لاتین بیاورد.

همچنین تبیین می شود که فرناندو حداد، نامزد حزب چپگرای کارگر برزیل و شهردار سابق سائوپائولو، که پس از بیرون شدن لولا دا سیلوا، رئیس جمهوری پیشین از گردونه رقابت‌ها، با شانس کمتر وارد کارزار انتخاباتی شده، در صورتی که احزاب چپ و چپ میانه نتوانند برای حمایت از وی در دور دوم به اتفاق نظر برسند، احتمال دور شدن این جریان از قدرت سیاسی در برزیل بسیار بالا است.

 برنامه قاره ها در مدت زمان 25 دقیقه، شنبه ها ساعت 10:30 به وقت تهران برای مخاطبان اسپانیایی زبان هیسپان تی وی پخش و یکشنبه ساعت 4:30 و 14:00 به وقت تهران بازپخش خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز