شاه‌آبادی در نشست سیاست های معاونت صدا در بهار چهل سالگی انقلاب اسلامی:

برنامه‌سازان رادیو بایستی تهدیدها را به فرصت تبدیل کنند.

۱۳۹۷/۰۷/۲۹ - ۱۶:۲۱:۴۸
کد خبر: ۷۶۷۴۱۷
برنامه‌سازان رادیو بایستی تهدیدها را به فرصت تبدیل کنند.
با حضوردکتر حمید شاه‌آبادی معاون صدای رسانه ملی، دکتر فاطمی دبیر ستاد چهل سالگی انقلاب اسلامی سازمان صدا و سیما، قائم مقام معاون صدا ، مدیران شبکه‌های رادیویی و برنامه سازان نشست «سیاست های معاونت صدا در بهار چهل سالگی انقلاب اسلامی» با هدف ارتقای کیفی و جریان سازی رسانه ای برگزار شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ در این نشست شاه آبادی معاون صدای رسانه ملی با بیان اینکه گزارش ها ی شبکه‌های رادیویی نشان دهنده عزم معاونت صدا به حساسیت موضوع چهل سالگی انقلاب اسلامی است، به نقش رادیو، انتظار، توقعات ومطالباتی که از رسانه رادیو می شود اشاره کردو گفت:در حال حاضر تصویر ذهنی خوبی از برنامه ها و شبکه های مختلف رادیویی دیده می‌شود

معاون صدای رسانه ملی با بیان اینکه تهیه 77 عنوان برنامه برای نکوداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در دستور کار گرفته است، خاطر نشان کرد:برنامه ای که از سوی شبکه به موضوع انقلاب اسلامی منعطف میشود بایستی متمایز باشد تا قابل توجه و ارایه باشد.رادیو می تواند در همه موضوعاتی که از آن مطالبه می شود گزارش دهد، چون درهمه موضوعات دست پراست.بنابراین با موضوع چهل سالگی انقلاب اسلامی نیز باید در افق و چشم انداز روشنی که ترسیم کرده، حرکت نماید.

شاه آبادی با بیان اینکه اگر اسم برنامه ای مختص موضوع چهل سالگی انقلاب اسلامی شده است ،مراقبت خاصی می طلبد چون این مهم باید در نظر گرفته شود که هدف جامعه آماری از ساخت این برنامه چیست و چه انتظاری از آن می رود.

وی از برنامه سازانی که برای چهل سالگی انقلاب اسلامی برنامه تهیه می‌کنند خواست : این مهم را کاری اضافه تر و خارج از روال متعارف بدانند ودر نشست های خود پرسش و پاسخ هایی را مطرح کنند که با تهیه این برنامه آیا شبهاتی از مردم جواب داده می شود یا خیر؟

وی خطاب به برنامه سازان با یادآوری این نکته که در دوران سختی کار انجام می دهید گفت: در فضای سختی درحال برنامه سازی هستید ،درست در چهل سالگی انقلاب اسلامی، زمانی می خواهید کاری را به سرانجام برسانید که از هر طرف با تهدیدها و بحران هایی روبرو هستید.

دکتر شاه آبادی با بیان اینکه اغنای عمومی خیلی کارمهمی است که بایستی برنامه سازان به آن توجه کنند،ادامه داد: سرمایه ما در انقلاب مردم بوده است ، بدون مردم که نمیشود انقلاب کرد بنابراین برنامه سازان بایستی همه فضاهای تهدید را نه تنها به فضای فرصت تبدیل کنند بلکه پازل ها را طوری بچینند که پیشرفت انقلاب در همه حو زه ها دیده شود.

معاون صدای رسانه ملی با اشاره به بحث مقایسه بین کشورهای پیشرفته و همجوار ادامه داد:این مهم ظرافت هنری برنامه ساز را میطلبد .

وی با خاطر نشان کردن این مهم که ما دنبال کمیت نیستیم گفت:این 77عنوان برنامه ای که با موضوع انقلاب تهیه می شود نسبت به برنامه هایی که از آنتن رادیو پخش میشود کم است اما چون به دنبال ارتقاء کیفیت هستیم بایستی شاخصه های برنامه سازی را در آن لحاظ کرده تا بتوانیم برنامه ای در خور چهل سالگی انقلاب اسلامی تهیه کنیم.

شاه آبادی تصریح کرد: مردم نسبت به دو حوزه نظامی و بهداشت نسبت به چهل سالگی انقلاب اسلامی احساس رضایت و اعتماد بیشتری دارند .

وی با بیان اینکه بزودی نشست بعدی برگزار خواهد شد، خاطر نشان کرد:بایستی بدانیم در چه مسیری حرکت میکنیم بنابراین ماموریت خود را به بهترین نحو به سرانجام برسانیم و در ادامه گفت:

از هنر برنامه ساز است که مردم دستاوردهای انقلاب را لمس کند.

دکتر فاطمی دبیر ستاد مرکزی چهلیمن نکوداشت انقلاب اسلامی سازمان صدا و سیما که مهمان ویژه نشست بود با بیان اینکه این ستاد از اواخر سال 95شروع به کار کرد، ولی رقبای ما جلوتر از ما برای 40 سالگی انقلاب اسلامی برنامه ریزی کردند،تصریح کرد: شاید این غفلت به خاطر آن بوده که ما دراین نظام و فضای امن حضور داریم و به رغم همه مشکلاتی که وجود دارد متوجه جایگاه و موقعیت انقلاب اسلامی به اندازه دشمنان نباشیم.

وی ادامه داد:وقتی مسئولین وزارتخانه ها را برای گزارش از فعالیت وزارتخانه خود دعوت می کنیم متوجه می شویم چون درگیر مشکلات وزارتخانه خود هستند هیچ تمهیداتی در این راستا اتخاذ نکرده‌اند.

وی با بیان اینکه فرزندان انقلاب هم در حوزه داخلی و منطقه‌ای جمهوری اسلامی از اقتدار ویژه‌ای برخوردارند، تصریح کرد: چنانچه غبار وزنگاری در بخشی از ارشها باشد جوانها از انقلاب اسلامی پاسداری می‌کنند.

دکتر فاطمی بااشاره به پیشگام بودن معاونت صدا در ستاد چهل سالگی انقلاب اسلامی گفت: بدون تعارف بگویم که صدا همیشه درحرکت انقلاب،دفاع مقدس و رویدادهای مختلف پیشگام بوده‌است. و می تواند انقلاب را به پیش ببرد.

وی تصریح کرد: به دشمنانی که با تبر چپ و راست به نهال انقلاب ضربه می‌زنند ، و بعضی ها در تلاش خشکاندن ریشه این نهال بوده‌اند بایستی عرض کنم،در حال حاضر شاخه‌های این درخت تنومند در منطقه غرب آسیا تا مدیترانه و اقیانوس هند پیش رفته است.

دکتر فاطمی با بیان اینکه برای تبیین دستاوردها و حیات امروز انقلاب اسلامی نیاز به برنامه سازانی داریم که به انقلاب باور دارند ، گفت: برنامه سازانی که انقلاب اسلامی را باور دارند ، باید برای آن برنامه سازی داشته باشند چون خیلی ها برای تولد، حیات و بلوغ انقلاب از جان مایه گذاشتند .

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی در بسیاری از نقاط با توجه به همه امکاناتی که برای توقف آن فراهم نموده‌اند، حرکت کرده است گفت: بسیاری از صاحبنظران معتقدند با وجود همه تحریم ها و تهدیدها در همه بخش ها پیشرفت کرده است.

دبیر ستاد مرکزی چهلیمن نکوداشت انقلاب اسلامی سازمان صدا و سیما با اشاره به شروع جنگ تحمیلی گفت: ،دشمن با 11 لشگر جنگ را شروع و با 60 لشگر جنگ را تمام کرد.در جنگ رسانه ای هم با دو شبکه ماهواره‌ این حرکت را شروع و در حال حاضر، 300 شبکه ماهواره‌ای در این راستا فعال است.

وی با تاکید به این نکته که مردم به دلیل مواجه با مشکلات ریز ممکن است ارزشهای بلندرا نبینند گفت:این از هنر

برنامه‌سازان رادیوستکه درعین اینکه مشکلات اقتصادی لمس می‌شود، مردم بتوانند دستاوردهای بزرگ انقلاب را ببینند و لمس کنند.

دکتر فاطمی با بیان اینکه 37شبکه رادیویی در معاونت امور استان ها فعال است تصریح کرد: صدها برنامه در ساختارهای مستندو نمایشی به موضوع بررسی کارنامه انقلاب در چهل سالگی آن می پردازد که امید است با افتتاح رادیو انقلاب در باکس ویژ‌ای مصاحبه با استانداران استان های مختلف در راستای فعالیت های آن ها شنیده شود.

تقدیر از برنامه سازانی که با موضوع چهل سالگی انقلاب برنامه ساختند 

دکترعلی‌رضا حبیبی دبیر ستاد چهل سالگی انقلاب اسلامی در رادیو با بیان اینکه برنامه های اختصاصی چهلمین سال انقلاب اسلامی در سه بخش برنامه‌های روتین شبکه وآیتم های معطوف شده به چهل سالگی، شاخص شبکه و تولید مشترک با رادیو انقلاب تهیه می‌شود گفت: برنامه‌سازان رادیو ،امور استانها همچنین کسانی که آشنایی به امر برنامه‌سازی دارند، می توانند با مراجعه به سایت چهل سالگی انقلاب با نشانی 40 seda.ir در مسابقه‌ای که بدین منظور تهیه شده شرکت کنند. 

وی با اشاره به بحث«شنبه‌های انقلاب»گفت: شبکه ها به فراخور رسالت و ماموریتی که دارند به این موضوع می‌پردازند.

حبیبی با اشاره به افتتاح رادیو انقلاب گفت:رادیو انقلاب در حال حاضر با همراهی شبکه های رادیویی برنامه‌هایی را تولید و پخش می کند ولی پخش زنده آن 20 آبان ماه است . 

وی با اشاره به اینکه در پایان سال در جشنواره مفصلی از برنامه سازان و شبکه های موفقی که به خوبی به موضوع چهل سالگی انقلاب پرداختند تقدیر می‌شود ، خاطر نشان کرد:امید است با تهیه برنامه هایی رسانه رادیو بتواند حق مطلب خود را نسبت به انقلاب ادا کند.

در ابتدای نشست، نمایندگان شبکه های مختلف رادیویی به گزارش عملکرد خود در بحث چهل سالگی انقلاب اسلامی با موضوع تطبیق ماموریت های شبکه با محورهای ابلاغی،پوشش کامل محورها و اضافه شدن برنامه‌های

ویژه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی به جدول پخش شبکه، برنامه های شاخص چهلمین سال انقلاب اسلامی، جهت گیری برنامه‌های مستند، انعطاف پذیریبرنامه‌های حداکثری صحبت کردند. 

نورالدین جعفری قائم مقام معاونت صدا ، ابراهیم کبابیان مشاور اجرایی و مدیر دفتر معاونت صدا، حامد فاتحی مدیر روابط عمومی معاونت صدا ، مدیران شبکه های مختلف رادیویی، طالبی نماینده رادیو ایران، عقدایی نماینده رادیو جوان ،خانم مددی نماینده رادیو تهرن، نوروزی نماینده رادیو گفت‌وگو،رکنی نماینده رادیو معارف، خانم حاجی زاده نماینده رادیو سلامت، خانم شاهرخ مهر نماینده رادیو نمایش،خانم رستمی نماینده رادیو پیام، شریفی نماینده رادیو ورزش، لقمان یداللهی نماینده چند رسانه ای ،مهندس فتحی پورنماینده رادیو قرآن ، صداقتگو نماینده رادیو فرهنگ ، خانم یگانه نماینده رادیو اقتصادو برنامه سازانی که برای چهل سالگی انقلاب برنامه می‌سازند، در این نشست حضور داشتند.

نظر شما