واکنش عیاری به توقیف دو فیلم اخیرش

کیانوش عیاری: تصمیمات سلیقه‌ای و تنگ‌نظری فیلم‌هایم را به بایگانی برده

۱۳۹۷/۰۷/۳۰ - ۱۱:۱۲:۴۴
کد خبر: ۷۶۷۶۱۶
کیانوش عیاری: تصمیمات سلیقه‌ای و تنگ‌نظری فیلم‌هایم را به بایگانی برده
کیانوش عیاری که دو فیلم آخرش توقیف شده است درباره اتفاقات اخیر واکنش نشان داد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ عیارى در پاسخ به این سؤال که چرا بعد از «خانه پدری» که اکران نشد، به تصمیم مسئولان درباره «کاناپه» واکنشی نشان ندادید، توضیح می‌دهد:

متأسفانه این عدم‌ پیگیری هم خوب نیست اما انگار که به این نوع کارها عادت کرده‌ام، از نخستین فیلمی که ساختم تا به امروز، وقتی زمان اکران رسید، مشکلاتی گریبانم را گرفته است. فکر می‌کنم بیشتر از آنکه به من ربط داشته باشد به سیستم سینمایی کشور مرتبط است. «دو نیمه سیب»، «روز باشکوه»، «آبادانی‌ها»، «شاخ گاو»، «بودن یا نبودن»، «بیدار شو آرزو»، «خانه پدری» و حالا «کاناپه»، سر هر یک از فیلم‌ها مشکلات و مسائلی را در اکران به‌وجود آورده و دو  فیلم اخیرم که برخوردها و تصمیمات به بدترین شکل صورت گرفت. این برخوردها ناراحت‌کننده است که فیلم‌ها توسط افرادی که به‌نظر دچار سوءتفاهم، تنگ‌نظری یا تصمیمات سلیقه‌ای هستند، به بایگانی می‌رود.

عیاری هم‌چنین عنوان می‎کند: صحبتی با مسئولان درباره «کاناپه» در مدت اخیر نداشتم. وقتی هم خبر عدم‌ اکران منتشر شد، پیگیری نکردم و وقتی از چیزی اطلاع ندارم به حدس و گمان‌ متوسل می‌شوم. نمی‌دانم مشکلات دیگر هم وجود دارد یا خیر؟ چرا اذیتم می‌کنند. انگار مشکل خودم هستم، اما به‌عنوان فیلم‌ساز در گوشه‌ای نشسته و فعالیتم را انجام می‌دهم.

فیلم«خانه پدری» کیانوش عیاری سال ۱۳۹۳ اکران چند روزه‌ای در گروه هنروتجربه داشت و بعد از آن نمایش فیلم متوقف شد نمی‌خواهم بدبینانه به این ماجرا نگاه کنم اما گاهی انگار مساله‌ای پیش آمده که همان مساله در جایی دیگر خودنمایی می‌کند و بازتابش جای دیگر است. ماجرای من هم شکل ظروف مرتبطه را پیدا کرده است.

استفاده از کلاه گیس برای بازیگران زن دلیل اصلی توقیف «کاناپه» و مشکل اصلی «خانه پدری» سکانس قتل فیلم است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز