در گفتگو با خبرگزاری برنا عنوان شد؛

فریبا کوثری: مشکل تهیه‌کننده با تلویزیون نباید زحمات یک گروه را از بین ببرد

۱۳۹۷/۰۸/۰۲ - ۰۹:۳۰:۵۱
کد خبر: ۷۶۷۸۶۶
فریبا کوثری: مشکل تهیه‌کننده با تلویزیون نباید زحمات یک گروه را از بین ببرد
فریبا کوثری اظهار داشت: مشکل تهیه‌کننده با سازمان صدا و سیما باعث آماده نشدن «آسمان هوای باران دارد» برای پخش شده و زحمات سازندگان در این صورت از بین خواهد رفت.

فریبا کوثری بازیگر سینما و تلویزیون در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری برنا، اظهار داشت: در مجموعه تلویزیونی «آسمان هوای باران دارد» نقش یک معاون مدرسه را ایفا کرده‌ام و مسائل خانوادگی که برای دوستش پیش آمده باعث رخ دادن اتفاقاتی در قصه فیلم می‌شود. نقشی که در این مجموعه ایفا کرده‌ام برایم بسیار جذاب و جالب بود که پیچیدگی‌های شخصیتی این کاراکتر من را برای بازی در این سریال ترغیب کرد.

کوثری خاطرنشان کرد: مطمئناً آثاری که توسط شهرام شاه‌حسینی کارگردانی شوند از کیفیت بالایی برخوردار هستند و همیشه شاهد سریال‌های خوبی به کارگردانی وی بوده‌ایم. «آسمان هوای باران دارد» نیز از آثار خوب این کارگردان خواهد بود، ایشان به خوبی می‌دانند که از بازیگرشان چه می‌خواهند و همیشه راهنمایی‌های مناسبی به بازیگران ارائه می‌دهند، من در سر صحنه فیلمبرداری به خودشان گفتم که راهنمایی‌هایشان بسیار دقیق و کارساز است. شهرام شاه‌حسینی کارگردانی پرانرژی و کاربلد است که اخلاق حرفه‌ای را به خوبی می‌داند.

وی افزود: تصویربرداری این مجموعه اواسط خرداد ماه به پایان رسید و با توجه به اینکه در حال حاضر زمان زیادی از پایان تصویربرداری این مجموعه گذشته به نظر می‌آمد که در نهایت در فصل پاییز با بازگشایی مدارس شاهد پخش «آسمان هوای باران دارد» باشیم اما متأسفانه به دلیل مشکلاتی همچنان این سریال تلویزیونی پخش نشده است.

این بازیگر در ادامه اظهار داشت: تا جایی که می‌دانم هنوز تدوین و موسیقی این مجموعه انجام نشده است. دلیل این مسأله با توجه به اطلاعات محدودی که دارم به نظر مشکلات تهیه‌کننده با سازمان است که گویا تهیه‌کننده این اثر به دلیل عدم تصویه حساب سازمان این اثر را آماده نمی‌کند.

بازیگر مجموعه تلویزیونی «معصومیت از دست رفته» تصریح کرد: متأسفانه شاهد کارهای خوبی در تلویزیون نیستیم. سازمان صدا و سیما بودجه لازم را در اختیار تهیه‌کننده‌های خوب تلویزیون قرار نمی‌دهد و ما به ناچار هر سال در مناسبت‌های مختلف شاهد پخش آثار تکراری مثل «مختارنامه» هستیم. تلویزیون با این شرایط توان رقابت با رسانه‌های دیگر را نخواهد داشت و باید تمهیدات بهتری برای حق مشکلات اندیشیده شود.

کوثری در ادامه این بحث گفت: بازیگران و دیگر عوامل در تئاتر و سینما دستمزدهای میلیاردی بسیار خوبی دریافت می‌کنند اما چرا باید سازمان صدا و سیما توان پرداخت دستمزدهای ساده بازیگران و دیگر عواملش را نداشته باشد. من دستمزدم را در «آسمان هوای باران دارد» دریافت کرده‌ام اما دغدغه بازیگران و دیگر عوامل این مجموعه هیچوقت نمی‌تواند تنها دستمزدشان باشد. همه عوامل ساخت «آسمان هوای باران دارد» مطمئناً علاقه‌مند به دیده شدن این اثر هستند و صدا و سیما باید برای دیده شدن این سریال که می‌تواند بسیار آموزنده و جذاب باشد چاره‌ای بیندیشد و مشکلش را با تهیه‌کننده حل کند.

وی افزود: متأسفانه شهرام شاه‌حسینی در سر این کار بسیار اذیت شد ولی با تمام سختی‌ها و مشکلاتی که در کار وجود داشت ساخت این مجموعه تلویزیونی را به خوبی به پایان رساند. به هر حال همیشه مشکلاتی در تولید وجود دارد که گروه باید با همدلی کار را به سرانجام برسانند. در این مجموعه نیز اختلاف سلیقه بین کارگردان و تهیه‌کننده باعث مشکلاتی شد که با صبوری‌های آقای شاه‌حسینی باعث شد تا در روند تولید مشکلی پیش نیاید و کار به خوبی به سرانجام برسد اما تلویزیون همواره با کم‌لطفی‌هایی که دارد به فراهم شدن موقعیتی مناسب برای پخش و دیده شدن یک اثر توجهی نمی‌کند.

این بازیگر در ادامه این بحث خاطرنشان کرد: اگر کمی دقت کنید متوجه می‌شوید که طی سال‌های اخیر بسیاری از تهیه‌کننده‌ها، کارگردانان و بازیگران مطرح تلویزیون که آثار خوبی را تولید کرده‌اند دیگر مایل به همکاری با این رسانه نیستند و در این شرایط تلویزیون هیچگاه قادر به رقابت با شبکه نمایش خانگی یا شبکه‌های ماهواره نخواهد بود.

بازیگر فیلم سینمایی «دندان مار» در ادامه با اشاره به سخت‌گیری‌های تلویزیون اظهار داشت: تلویزیون به شدت دچار سخت‌گیری‌های بی‌مورد شده و یکی از اصلی‌ترین دلایل دوری هنرمندان قدیمی از تلویزیون همین مسأله است. ما واقعیت جامعه‌مان را در تلویزیون نمی‌بینیم و این طبیعی است که مردم دیگر با آن احساس بیگانگی داشته باشند. سیاست‌های تلویزیون و سخت‌گیری‌هایش به قدری زیاد است که گاه مردم وقتی ما را در خیابان می‌بینند به دورویی محکوممان می‌کنند. تلویزیون به قدری کم کار شده که ما هر سال در ایام محرم فقط شاهد پخش «مختارنامه» هستیم و هنوز پس از سالها سازمان صدا و سیما نتوانسته اثر مناسب دیگری برای این ایام تولید کند. مردم دیگر تلویزیون را دوست ندارند و این اتفاق نشأت گرفته از سیاست‌ها و انتخاب‌های غلط رسانه ملی ما است.

وی افزود: سریال «آسمان هوای باران دارد» با مضمون و محتوایی خانوادگی می‌تواند یکی از بهترین سریال‌های پخش شده در سال جاری باشد که مطمئناً قصه‌هایی که در این سریال روایت می‌شود دغدغه‌هایی هستند که هزاران انسان در جامعه ما با آنها مواجه هستند. واقعاً درست نیست که به خاطر مشکل یک نفر با سازمان صدا و سیما زحمات 40 یا 50 نفر از بین برود. شهرام شاه‌حسینی از بهترین کارگردانان تلویزیون است که امیدوارم در آینده آثار بیشتری از ایشان ببینیم و ایشان نیز امیدوارم در انتخاب عوامل ساخت آثارشان بیشتر دقت کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز