روی میز «پیشران»؛

بررسی بنگاه داری بانک ها و تولید ملی

۱۳۹۷/۰۸/۰۱ - ۱۱:۰۷:۳۷
کد خبر: ۷۶۸۰۹۹
بررسی بنگاه داری بانک ها و تولید ملی
هفدهمین قسمت از برنامه «پیشران» شبکه چهار، سه شنبه شب ( ۱ آبان ماه) با موضوع «بنگاه داری بانکها و تولید ملی» به روی آنتن می رود.

به گزارش روابط عمومی شبکه چهار سیما: برنامه «پیشران» این هفته به بررسی آسیب شناسی بانکداری خصوصی و انحراف منابع بانکی به سمت بخش غیرمولد و نقش نظارتی بانک مرکزی و راهکارها می پردازد.

بانک ذاتاً واسطه ی مالی است تا جریان پول را به سمت بازدهی های بالاتر هدایت کند. بنابراین بانک قاعدتاً نباید خود اقدام به سپرده گذاری یا سرمایه گذاری نماید. این در حالی است که در سالهای گذشته به خصوص بعد از خصوصی شدن بانکها، بنگاه داری بانکها مرسوم شده است. این موضوع نه تنها انتقاد عمومی که انتقاد مسئولین کشور را نیز به همراه داشته است تا جایی که مقام معظم رهبری در دیدار اخیر خود با اعضای هیات دولت (مورخ ۹۷/۶/۷) مجدداً با انتقاد به این موضوع خواستار نظارت بیشتر بانک مرکزی بر بانکها شده اند.

در این میان سر تولیدکننده همیشه بی کلاه باقی می ماند و سهم بسیار اندکی از منابع تجهیز شده در بانکها صرف بخش واقعی اقتصاد میشود؛ به طوری که در حال حاضر سهم بخش صنعت و معدن از تسهیلات بانکی به زیر ۳۰ درصد رسیده است.

برنامه «پیشران» این هفته در بررسی این موضوع با اجرای مهدی مفیدی و دکتر علی اصغر قائمی نیا کارشناس مجری میزبان دکتر حسین درودیان پژوهشگر و مدرس دانشگاه تهران و دکتر تیمور رحمانی استاد دانشگاه خواهد بود.

برنامه «پیشران» که به تهیه کنندگی سودابه آقاجانیان حوالی ساعت ۲۱ سه شنبه ها به طور زنده پخش می شود با حضور مسئولین، اساتید و کارشناسان اقتصادی، به بررسی مسائل حوزه اقتصاد، کسب و کار، کارآفرینی و چالشهای مرتبط به آنها می پردازد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز