در مراسم بدرقه کاروان اعزامی؛

با دید هنرمندانه حماسه بزرگ پیاده‌روی اربعین را جاودانه کنید

۱۳۹۷/۰۸/۰۱ - ۱۱:۴۰:۵۲
کد خبر: ۷۶۸۱۱۱
با دید هنرمندانه حماسه بزرگ پیاده‌روی اربعین را جاودانه کنید
مراسم بدرقه کاروان اعزامی معاونت صدا برای پوشش رسانه‌ای آیین پیاده‌روی اربعین حسینی با حضوردکتر حمید شاه‌آبادی معاون صدا، رضا کوچک‌زاده مدیر رادیو گفت‌و‌گو،حامد فاتحی مدیر روابط عمومی معاونت صدا، ابراهیم کبابیان مشاور اجرایی و مدیر دفتر معاونت صدا و جمعی از برنامه‌سازانی که برای تهیه برنامه و مستندهای رادیویی به کربلا مشرف می‌شدند، در سالن جلسات معاونت صدا برگزار شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ دکتر شاه‌آبادی معاون صدا خطاب به برنامه‌سازان گفت:امید است که شما نایب زیاره همه علاقمندان باشید که مهمترین سوغاتی این سفر، رقم زدن خاطرات خوب است که همه عمر باشما خواهد بود و در ذهنتان مرور می شود. ضمن اینکه مردم باشنیدن صدا ، گزارش و برنامه‌هایتان آن صحنه ها را در ذهنشان مجسم خواهند کرد.

شاه‌آبادی با بیان اینکه سفر کربلا سفر پر زحمتی است ولی زحمت‌هایش شیرینی خاص خودرا دارد، خطاب به برنامه‌سازان گفت: به عنوان نماینده رسانه صدا ،اتفاقات و مطالب مهمی که در مسیر راهپیمایی رخ می‌دهد و مورد توجه‌تان است را رسانه ای کنید، چون بعضی از اتفاقات باور کردنش بسیار سخت است اما شما بادانش رسانه‌ای ،قلم،نگاه و زاویه دید هنرمندانه‌ ای که دارید می‌توانید آنها را جاودانه کنید. 

شاه آبادی با اشاره به بایکوت خبری که دشمنان در پیاده روی اربعین نشان می‌دهند تصریح کرد:مستندها و برنامه‌های خود را با سرعت هرچه تمام‌تر برای شنیده‌شدن ارسال کنید هرچند که این کالا و تولید از کالاهایی است که اگر برای بار دهم هم استفاده شود ،باز قابل استفاده است .

معاون صدای رسانه‌ملی خاطر نشان کرد: اهمیت اقدامات برنامه‌سازان رادیویی زمانی در اربعین حسینی بیش از هر دستگاه دیگری نمایان می‌شود که رادیو تنها هم زبان گویایی است که هیچگونه خللی در حرکت با پای پیاده برای زائران ایجاد نمی‌کند ، و آنها می‌تواند هم نوا با رادیو هم پا با زیارت خود شوند.همچنین برنامه‌های

مرتبط با حرکت بی مثال حسینی که به سمع مخاطبان می‌رسد، فرصت تفکر و تعقل و تمرکزی بیشتری را به آنها می‌دهد، به همین خاطر شایسته است دست تک تک عوامل اعزامی برای انعکاس شور حسینی اربعین و در بطن این گردهمایی بوسیده شود و از آنها تشکر ویژه نماییم.

مهیاکردن آرشیو مناسب 

رضا کوچک زاده مدیر رادیو گفت‌و‌گو و نماینده معاونت صدا در کمیته اطلاع رسانی اربعین حسینی گفت: برای نخستین بار به همت معاونت صدا تجهیزات فنی رسانه قبل از اعزام برنامه‌ساز ، به کربلا منتقل شده است.

وی با بیان اینکه برنامه‌سازان اعزامی غیر از تولید برنامه برای شبکه‌های خود با صدای مراکز نیز همکاری دارند ، تصریح کرد: از اتفاقات خوب این دوره از اعزام می‌توان به گرفتن کارت خبرنگاری قبل از اعزام برنامه‌ساز اشاره‌کرد.

وی با اشاره به بحث اسکان برنامه‌سازان تصریح کرد: برنامه سازان صدا در دو موکب حرم حضرت معصومه(س) 1080 و موکب 285 امام رضا(ع) و کربلامستقر خواهند شد.

کوچک زاده اظهار امیدواری کرد که اگر امکان ثبت تصاویر دوستانی که در خارج از مرزفعالیت می‌کنند ، مهیا شود ، آرشیو خوبی تهیه شده که می‌توان از آن در درگاههای فضای مجازی استفاده کرد.

انسجام پیاده روی اربعین در گروی هدایت و جهت دهی رسانه‌ای

حامد فاتحی مدیر روابط عمومی معاونت صدا در ابتدای این مراسم با بیان اینکه انعکاس ، عظمت بزرگترین اجتماع تاریخ بشریت که با ایمان و اعتقاد راسخ مومنین از تمام ملیت‌های دنیا همراه می‌شود ،توفیقی است که تنها روزی بندگان خاص خدا خواهد شد، گفت: مسلما تدبیر معاون صدا در راستای نگاه ویژ‌ه به این رویداد مهم و راهبردی، تجلی‌گر برنامه‌سازی و رسیدن به ایده‌های نو شده است.

فاتحی ادامه داد: لذا به همین خاطر و برای ارج نهادن به زحماتی که قرار است صادقانه و عاشقانه توسط برنامه‌سازان اعزامی متحمل شود، گرد هم آمده‌ایم تا بار دیگر یادآور صدای رسای حضرت زینب سلام الله علیهما در معرفی نهضت بزرگ عاشورایی، نه در جغرافیای محدود بلکه در تمام دنیا باشیم.

شور اربعین از زبان برنامه‌سازان

در این مراسم مجتبی حسنی تهیه کننده رادیو جوان با اشاره به اینکه برای دومین سالی است که همراه تیم برنامه‌ساز به کربلا مشرف می‌شود گفت: با توجه به ماموریت و رسانه‌ای که رادیو جوان دارد، قرار است بزرگترین گردهمایی جهان اسلام را به سمع مردم برساند.برای همین با تهیه بسته‌های چند دقیقه‌ای در فواصل کنداکتور و به فراخور وقتی که مهیا می‌شود ، همچنین تولید بسته‌های ترکیبی و گزارش‌های زنده این مهم را به سرانجام برساند.

حسنی ادامه داد: در روز اربعین برنامه«کاروان عشق» از ساعت 10:40 به طور زنده از کربلا پخش می‌شود.

تیمور کوشکی گوینده رادیو قرآن با بیان اینکه رادیو اربعین نمود عینی یک رسانه است تصریح کرد: با سابقه 32 سال فعالیت رسانه‌ای ، امیدوارم که بتوانیم شور کربلا را برای شنونده‌ها به وجود بیاوریم.

وی ادامه داد:امید است که با همت همکاران، بتواند 50 محفل قرآنی را که در این پیاده روی فعالیت می‌کند، همچنین نمازهای اول وقتی که در موکب‌ها خوانده می‌شود را پوشش بدهد.

کوشکی تصریح کرد:برنامه‌سازان از این نکته غفلت نکنند که می توان با حضور زائرانی که اهل احساس، منطق ،فضل و فکر هستند، مستندهایی را تولید کرد که به مناسبت‌های مختلف از آنتن رسانه ملی پخش کرد.

عبدالله علایی تهیه کننده رادیو ایران با بیان اینکه «راه شب» از کربلا پخش می‌شود تصریح کرد: تیم اعزامی رادیو ایران با تولید برنامه‌های زنده و مستند سعی در انتقال مفهوم عاشورا دارند.

مهدیه پهلوانی(گزارشگر)، حسین معصومی(تهیه‌کننده)، مهدی طهماسبی(گوینده)، عبدالله علایی(تهیه‌کننده)رادیو ایران،تیمورکوشکی(گوینده)، ناصر مصداقی(تهیه‌کننده)رادیو قرآن ، امین قاسمی فرع(گزارشگر)، مهدی دهقان(عکاس) ، مجتبی حسنی (تهیه‌کننده)رادیو جوان ، سید حامد اسلامی(مسئول گروه فنی)، روزبه رضوی نیا(صدابردار)، علی پایداری مهربانی(مسئول فنی پرتابل)، مهدی فیضی(مسئول فنی)، علی خلیل پور(صدا‌بردار)، کوروش شریفی اصل(کادر فنی)، محمد حسین پور(تهیه‌کننده)، امیر عباس خاقانی(دستیار تهیه کننده)، حمید سوری(گوینده) و رضا رضایی(صدابردار)از رادیو معارف برنامه‌سازانی بودند که توسط دکترشاه‌آبادی معاون صدا بدرقه و از زیر قرآن و آینه و آب رد شدند.

نظر شما